سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که عوض را باور کند ، در بخشش جوانمرد بود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مصوبات پاییز 88 ، مصوبات فصل بهار 88 ، اخبار ایران وجهان ، مصوبات زمستان 88 ، مصوبات تابستان 88 ، برنامه ریزی شهری ، حقوق شهروندی ، شهروندمداری ، امام(ره)وجماران ، مصوبات زمستان 88 ، ورزش ، مدیریت شهری ، شهر الکترونیک ، شهرسازی ، تاریخچه شهر نظرآباد ، اخبار شهرستان نظرآباد ، اخبار فرهنگی ، عکس ، هویت فرهنگی ، نوذرپور ، اخبار فرهنگی نظرآباد ، اخبار نظرآباد ، شوراها ، دغدغه ایثارگران ، انرژی پاک ، پیامها ونظرات شهروندان ، اخبار ورزش نظرآباد ، اخبار شورا ، اخبار شهرداری ، مطهری ، میرزا عبدالله مقدم ، ماه مبارک رمضان ، فرهنگی ، فرهنگی اجتمایی ، مشروطیت ، مشکلات شوراها ، مدیریت فرهنگی ، مراحل اخذ پروانه ساختمانی ، مصوبات پاییز88 ، قوه قضاییه ، کارخانه مقدم ، کروبی ، گردش کار ، مبلمان شهری ، مجلس ، علمی ، منشور اخلاقی کارکنان شهرداری نظرآباد ، موسوی ، نورپردازی ، هاشمی رفسنجانی ، مصوبات سال 89 ، مصوبات قصل بهار 88 ، اجتماعی وفرهنگی ، اخبار اجتماعی نظرآباد ، اخبار اجتمایی ، انجمن حجتیه ، امام (ره)وجماران ، امام خمینی ، امام مهربانی ، امام(ره) وجماران ، پیام شهروندان ، تاریخچه نظرآباد ، تپه ازبکی ، خاتمی ، رخسار قرآن ، صدور پروانه ، طالقان ، طرح جامع شهر نظرآباد ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :7
کل بازدید :225357
تعداد کل یاداشته ها : 386
103/1/30
3:4 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالرسول عباسی[0]

خبر مایه

                                                                                بسمه تعالی                                                                                                  

 نجات محوطه باستانی ازبکی

 

محوطه باستانی و تپه 9 هزار ساله ازبکی نظرآباد که قرار بود بزرگترین سایت موزه پژوهشی خاورمیانه شود، اگرچه اکنون وییرانه ای بیش نیست و اشیای کشف شده از آن شاید در معرض خطر نابودی قرار گرفته و یا اهمیت شان فراموش شده . اما تنها قلعه باقیمانده از دوره ماه همچنین پر از جذابیت و انگیزه برای باستان پژوهان است. 

 

ریاست محترم شورای اسلامی شهر نظرآباد

سلام علیکم

احتراماً ، بدینوسیله به استحضار میرساند با توجه به نامه پیوستی سه تن از فعالین فرهنگی شهرستان نظرآباد در رابطه با نجات تپه ازبکی از وضع موجود که خطاب به آقای فرماندار دو تقاضای 1- رسیدگی هر چه سریعتر به این فاجعه از طریق طرح آن در نزد ریاست محترم جمهوری 2- اجازه تأسیس سازمان مردم نهاد (انجمن نجات محوطه باستانی ازبکی) را داشته اند جهت اطلاع و طرح در جلسه ارسال می گردد.

ادامه مطلب...

  
  

یک قرن زیست مومنانه در سایه سار قرآن کریم

 

در شامگاه 21 آذر 1389، حاج مصطفی بازرگان در سن 100 سالگی در بیمارستان امام حسن مجتبی علیه السلام شهر نظرآباد درگذشت. کوچک و بزرگ این شهر هنگامی که نام ایشان را می شنوند همچنان یاد «قرآن کریم»، «اخلاق» و «آبادانی» می افتند و کمتر کسی «سیاست» به ذهنش خطور می کند. در واقع زنده یاد بازرگان یک قرن به دور از سیاست در سایه سار کلام وحی، مومنانه زیست و سرافرازانه رفت. 150 مقاله قرآنی و شش عنوان کتاب دینی دلیلی بر این مدعا است.

 

ایشان در سال 1349 - چهار سال پیش از تولد بنده - در کتاب «یادگاری از پدر» برای جوانان آن روزگار از نماز و برکاتش نوشت: «حقیقتا" موثرترین اعمال عبادتی در تزکیه نفس و جلای روح و صفای باطن انسانی، نماز است. نمازی که از روی ارادت و ایمان صحیح و توجه به مبدا به جای آورده شود، چنان روحانیتی در شخص به وجود می آورد که واقعا" مفرح و لذت بخش است.» پیر قرآن پژوه در سال 1353 - سال تولد بنده - در کتاب «لیلاج» ضمن دعوت جوانان جهت تشرف به ساحت مقدس قرآن، به پدیده شوم «قمار» تاخت و با زبانی نو و روزآمد، زیان های آن را برای نسل جوان برشمرد.

 

مراسم ترحیم سومین روز درگذشت حاج مصطفی بازرگان تاسوعای 1389 در غدیریه نظرآباد برگزار شد. قرار است چهلم آن مرحوم در روز جمعه اول بهمن 1389 از ساعت 30/10 تا 12 در منزلش واقع در شهر نظرآباد، خیابان تهران، کوچه گلستان یک (بهداری)، پلاک 27 برگزار شود. آقای مهدی اصل زعیم - کارشناس ارشد پژوهش علوم اجتماعی - یادداشت زیر را در تاریخ 26 آذر 1389 درباره ویژگی های اخلاقی آن مرحوم نوشته و از طریق رایانامه به وبلاگ بنده ارسال کرده است. این یادداشت با اندکی تاخیر به مناسبت چهلمین روز درگذشت پیر قرآن پژوه شهر نظرآباد منتشر می شود.

 

* * * * * *

 

  

 

غواصی در دریای بیکران کلام وحی

 

مهدی اصل زعیم - کارشناس ارشد پژوهش علوم اجتماعی 

 

انا لله و انا الیه راجعون. در صبح تاسوعای حسینی بود که مطلع شدم حاج مصطفی بازرگان آن موحد پیر و آن پیر دستگیر دعوت حضرت دوست را لبیک گفته و سبکبار به دیار باقی شتافته و شاید برای مردی که عمری دل در گرو خاندان عصمت و طهارت داشته، رفتن به سرای آخرت در ایام عزای فرزند زهرای اطهر (س) و چنین به معنا «مصطفی» شدن شادباشی باشد که از سوی حضرت رحمان به او عطا شده است.

 

[...] حاج مصطفی، «بازرگان» بود، هم «بازرگان» خوبی بود هم بازرگان «خوبی»، می دانست باید چه بخرد، چه بفروشد و چه اندوخته کند، چه را به چه بفروشد و چه را به چه نفروشد. مرحوم مصطفی بازرگان عمری را در غواصی در دریای بیکران کلام وحی الهی گذراند و به یمن فرو رفتن و برآمدن در این بحر عظیم بود که حیاتی طیبه یافت:

 

چون تو در قرآن حق بگریختی

 

با روان انبیا آمیختی

 

هست قرآن حال های انبیا

 

ماهیان پاک بحر کبریا

 

با روان انبیا و اولیا آمیخت. کمال همنشین بر او اثر کرد، راستی را کیش و آیین خود شمرد. هوای خود را کشت و ایمان خویش را برافراشت و راه خدا را از میان خلق جست و به منزل رسید. دنیا را مزرعه آخرت دید و شفقت بر خلق را تکلیف خود شمرد. سیاست همراه با رذیلت ها را به کناری گذاشت و از آن فاصله گرفت. تن به دروغ و تهمت نداد. آبروی مؤمن را همچون خون او محترم شمرد و نریخت. در تادیب نفس کوشید و ادب بندگی پروردگار خویش را به نیکی بجا آورد و در سایه چنان تلاش و چنین منشی بود که خداوند آنچنان که بر بندگانش وعده کرده، راه را به او نمایاند: «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و ان الله لمع المحسنین: و کسانی که در راه ما کوشیده اند به یقین راه های خود را بر آنان می نماییم و در حقیقت خدا با نیکوکاران است (سوره 29، آیه 69).

 

چون که او را رهروی صادق یافت که نمی خواهد از نردبان شریعت بالا رود تا بر سکوی ریاست بر خلق تکیه زند، او موحدی بود که خدا را همواره از رگ گردن بر بندگانش نزدیکتر می دید پس بازرگانی نبود تا دین بفروشد و کرور کرور دنیا بخرد. ‌او حضرت سیدالشهدا حسین بن علی (ع) را ذبیح اعظم می دید که امام انسان است نه بهانه ای برای معیشت خویش و دیگران. او مؤمنانه می زیست  و به آنچه می گفت باور داشت و به برکت همین ایمان بود که قرآن را شفای دردهای خویش می یافت و گرنه بسیاری به قرآن رجوع کرده و می کنند و این کتاب سراپا نور را مایه فخرفروشی بر خلایق و تفرعن خویش قرارداده و می دهند؛ اما روز به روز بر ضلالت آنها افزوده می شده و می شود چرا که اسم اعظم، نفس مسیحایی می خواهد و انگشتری سلیمان، انگشت سلیمان.

 

هر دو گون زنبور خوردند از محل

 

لیک شد زان نیش و زین دیگر عسل

 

هر دو گون آهو گیا خوردند و آب

 

زین یکی سرگین شد وزآن مشک ناب

 

«و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه للمؤمنین ولا یزید الظالمین الا خسارا» (سوره17، آیه 82): و ما آنچه را برای مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل می کنیم و [لی] ستمگران را جز زیان نمی افزاید.»

 

او اگر از نبی و وصی  سخنی می گفت از سر خیرخواهی بود و ارشاد پدرانه، نه از سر کوفتن اشتباهات و خطاهای دیگران همچون گرزی گران بر سرشان و بانگ برآوردن که منم شارح و شارع دین خدا. او تجربه زیست مؤمنانه خویش را برای دیگران مشق می کرد و توصیه او از آن رو بود که به درستی حلاوت و شیرینی نجات از طوفان های زمانه را با استعانت و توسل مؤمنانه به خدا و رسول، چشیده بود و بسیار مشتاق بود تا در این تجربه مبارک، دیگران نیز سهیم باشند. او به نیکی باور داشت به «استعینوا بالصبر و الصلاه».

 

بهر این فرمود پیغامبر که من

 

همچو کشتی ام به طوفان زمن

 

ما و اصحابم چون آن کشتی نوح

 

هرکه دست اندر زند یابد فتوح

 

مرحوم مصطفی بازرگان مؤمنی راست کیش بود و دارای شخصیتی به غایت تربیت شده چرا که بخش عمده ای از نابسامانی فردی و اجتماعی روزگار ما به گسیختگی شخصیت افراد مرتبط است. آنچه که می اندیشیم بر زبان جاری نمی کنیم، آنچه که بر زبان داریم در دل به آن باور نداریم، آنچه را که دیگران را امر به آن می کنیم خود به آن عمل نداریم و چونان واعظان منبری هستیم که نه در خلوت بل آشکارا کار دیگر می کنند. و مگر نه این است که در ایران این سرزمین یکتاپرستی و توحید توصیه بر «پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک» شده است یعنی در یک شخص مؤمن و سلیم النفس، باید سه حوزه اندیشه، گفتار و رفتار با یکدیگر انطباق داشته باشند و مگر امیر المؤمنین علی (ع) ایمان را باور به دل، اقرار به زبان و عمل به اعضا نمی دانند. حال ما چگونه هستیم و بازرگان چگونه بود، او آنچه باور داشت بر زبان اش بود و آنچه بر زبان می آورد خود عاملش بود و به آنچه عامل بود دیگران را توصیه می کرد. هرچند او «مصطفی» بود و «بازرگان» اما هر دوی اینها را در زیست مؤمنانه و در سپهر «ایمان» به کف آورده بود. روحش شاد باد.

نوشته شده توسط حسین عسکری 29/10/1389:: 10:47 عصر    


89/10/30::: 6:46 ص
نظر()
  
  

به گزارش روابط عمومی فرمانداری درهمایشی از پژوهشگران برتر شهرستان نظرآباد تجلیل شد.

این همایش با حضور مدیر کل آموزش وپژوهش استانداری البرز ،فرماندار وجمعی از مسئولان محلی در فرهنگسرای هنر شهر نظرآباد برگزارو از10 پژوهشگر نمونه با اهدای تندیس قدردانی شد. 

فرماندار نظرآباد با اشاره به اهمیت پژوهش وتحقیق علمی گفت:شناسایی ،ساماندهی ومعرفی طرحهای پژوهشی ،اختراعات وفعالیتهای علمی نخبگان نقش بسزایی در ارتقاءسطح علمی وپیشرفت جامعه دارد. سید ابراهیم کسائیان افزود:مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه باانتخاب طرحهای برتر درحوزه های فنی مهندسی،پزشکی پیراپزشکی ،علوم پایه،علوم انسانی واجتماعی،کشاورزی ومنابع طبیعی وهنر صورت گرفت که امیدواریم برای پیشرفت وتوسعه همه جانبه ایران اسلامی مثمر ثمر باشد.


89/10/13::: 7:3 ص
نظر()
  
  

کارگروه فرهنگ و هنر استان البرز در راستای بازیابی، تبیین و ترویج شاخصهای فرهنگی این استان به ریاست محمود احمدی‌نژاد برگزار شد و 200 میلیارد تومان برای بودجه فرهنگی استان برای مدت 5 سال تصویب شد.

ادامه مطلب...

  
  

خبرگزاری فارس: «رامین قراگوزلو» توانست با شکست حریفان خود در مسابقه‌های انتخابی که به تازگی در تهران برگزار شد، به جمع ملی پوش‌ها بپیوندد. این ورزشکار نظرآبادی اکنون در حال تمرین برای شرکت در مسابقه جهانی کاراته که به زودی در کشور مالزی برگزار می‌شود، است‌.

 

با توجه به توانمندی رامین قراگوزلو، پیش‌بینی می‌شود این ورزشکار در عرصه جهانی افتخارات بزرگی برای کشور و منطقه کسب کند.‌ شهرستان نظرآباد به لحاظ استعدادهای ورزشی در سطح خوبی قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی تلاش برای حضور گسترده ورزشکاران این شهرستان در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی ادامه دارد.

 

حسین عسکری / جمعه 10/10/1389 / ساعت 5:4 عصر

  
  

خبرگزاری ایلنا: دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ساوجبلاغ می‌گوید: «با وجود سکونت نزدیک به 40 هزار کارگر شاغل و بازنشسته در شهرستان نظرآباد استان البرز‏، تنها درمانگاه این شهرستان عصرها تعطیل می‌شود.» کرمعلی سامانی‌پور گفت: «در حال حاضر تنها یک درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان نظرآباد قرار دارد که برای پاسخگویی به نیاز اهالی این منطقه کافی نیست.» وی بیان اینکه این مرکز تنها تا ساعت 4 بعدازظهر باز است، گفت: «در ساعات تعطیلی در این شهرستان حتی برای تزریق اضطراری یک آمپول امکانات نیست.» وی گفت: «با توجه به اینکه اکثریت جمعیت این شهرستان را بیمه‌ شدگان سازمان تامین اجتماعی تشکیل می‌دهند.»

 

وی گفت: «تشکیل یکدی کلینک شبانه‌روزی در نظرآباد ضروری است.» به گفته دبیر اجرایی ساوجبلاغ، علاوه بر اهالی نظرآباد، ساکنان شهرهای جدید و قدیم هشتگرد نیز با مشکل فقدان مراکز درمانی مراجعه هستند. وی با اشاره به سفر پیش روی رئیس‌جمهور به استان البرز، خواستار توجه مسوولان کشوری و استانی به موضوع کمبود امکانات درمانی شد.


  
  

 

 

 

 وزیر بهداشت 21 طرح بهداشتی - درمانی برای شهرستان نظرآباد در نظر گرفت

 

تاکید وزیر نیرو بر سهم ساوجبلاغ از آب سد طالقان

 

 

 

و باز هم مظلومیت فرهنگ و هنر در شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد ادامه مطلب...

  
  
وی به همراه دو تن از یاران نزدیک خود که چندی پیش توسط همین گروه به استخدام شهرداری در آمده بود دستگیر شده است،در بازرسی هایی که از منزل یکی از دستگیر شدگان انجام شده 28 دستگاه مهر متعلق به برخی سازمانها و نهادها و همچنین شرکتهای خصوصی کشف و ضبط گردیده است.
شب گذشته هنگامی که یکی از مدیران مناطق شهرداری کرج در حال آماه سازی برای انجام معامله ای سوری بود به اتهام یک ونیم میلیارد تومان اختلاس دستگیر و روانه زندان شد.
به گزارش البرز گفته می شود احتمال این که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج نیز در این پرونده متهم قرار گیرند وجود دارد.
این مدیر شهرداری که با تشکیل شورای سوم در مدیریت یکی از مهمترین مناطق شهرداری کرج قرار گرفته بود بعد از سه سال حضور در این مسند با تغییر و جابجایی توسط آقا زاده در یکی دیگر از مناطق مهم شهرداری کرج قرار گرفت.
این مدیر منطقه به همراه دو تن از یاران نزدیک خود که چندی پیش توسط همین گروه به استخدام شهرداری در آمده بود دستگیر شده است.
گفته می شود در بازرسی هایی که از منزل یکی از دستگیر شدگان انجام شده 28 دستگاه مهر متعلق به برخی سازمانها و نهادها و همچنین شرکتهای خصوصی کشف و ضبط گردیده است.
لازم به توضیح این مدیر شهرداری مورد حمایت جدی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج و برادرش می باشد.
صبح امروز جانشین این مدیر به عنوان سرپرست منطقه مورد نطر معرفی شد.

منبع خبر:البزنیوز

  
  
این مدیر کل برای گربه رقصانی مقابل رییس دفتر رییس جمهور همزمان با سفر هشتادو دوم هیئت دولت به استان البرز بدون اطلاع دستگاههای ذیربط فرهنگی با دعوت از چند تن از هنرمندان معلوم الحال شهرستان کرج جلسه ای را به نام هنرمندان شهرستان کرج با معاون فرهنگی دولت برگزار می کند تا بتواند خود را هر چه بیشتر به این رییس نزدیک کند. بلکه از مزایای ارتباط با رییس دفتر رییس جمهور بهترین بهره برداری را داشته باشد ادامه مطلب...
  
  


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارتقاء دانشکده علوم پزشکی کرج به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان البرز خبر داد.

به گزارش سرویس صنفی آموزشی ایسنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی با اعلام این خبر در جلسه شورای اداری شهرستان نظرآباد گفت: امیدواریم با این ارتقاء، مشکلات بهداشتی و درمانی منطقه استان البرز مرتفع شود.

وی ابراز امیدواری کرد با مجموع مصوبات و اقدامات و طرح هایی که در این سفر برای استان البرز به تصویب می رسد این دهه به عنوان دهه پیشرفت در این استان باشد

دستجردی از کارهای خوب سفرهای استانی به توسعه بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) و کلینیک بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد وافزود: تمام تلاش مان را برای ارتقاء وضعیت بهداشت شهرستان نظرآباد و بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) به کار خواهیم بست.

وی با اعلام اینکه اعتبار خوبی برای مسائل فرهنگی استان البرز در این سفر پیش بینی شده است، گفت: یکی از پروژه‌هایی که به سامان خواهد رسید پروژه مصلای نظرآباد است، ضمن اینکه سایر مشکلات نظرآباد را نیز در جلسه هیات دولت پیگیری می کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود متخصص در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) نظرآباد اظهارکرد: در برخی رشته‌ها که پزشک متخصص کم دارید سعی می کنیم پزشکان مورد نظر را تامین کنیم. با مجوزی که وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی کرج خواهد داد این مشکل هم حل می شود.

وی از در نظر گرفتن سهمیه برای استخدام پرستار در استان البرز و کمک به اشتغال و ارتقاء سطح خدمات بهداشتی و درمانی این استان خبر داد و گفت: در این سفر حدود 21 پروژه برای بهداشت و درمان استان البرز مصوب می کنیم که با این مصوبات شبکه بهداشت و درمان نظرآباد تکمیل خواهد شد.

به گزارش سایت وب‌دا، وزیر بهداشت در ادامه از بخش‌های مختلف بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) نظر آباد بازدید کرد.

 

ادامه مطلب...

  
  
   1   2      >