سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه دانش انسان افزون شود، بر ادبش افزوده و بیم وی از پرودگارش، دو چندان شود . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مصوبات پاییز 88 ، مصوبات فصل بهار 88 ، اخبار ایران وجهان ، مصوبات زمستان 88 ، مصوبات تابستان 88 ، برنامه ریزی شهری ، حقوق شهروندی ، شهروندمداری ، امام(ره)وجماران ، مصوبات زمستان 88 ، ورزش ، مدیریت شهری ، شهر الکترونیک ، شهرسازی ، تاریخچه شهر نظرآباد ، اخبار شهرستان نظرآباد ، اخبار فرهنگی ، عکس ، هویت فرهنگی ، نوذرپور ، اخبار فرهنگی نظرآباد ، اخبار نظرآباد ، شوراها ، دغدغه ایثارگران ، انرژی پاک ، پیامها ونظرات شهروندان ، اخبار ورزش نظرآباد ، اخبار شورا ، اخبار شهرداری ، مطهری ، میرزا عبدالله مقدم ، ماه مبارک رمضان ، فرهنگی ، فرهنگی اجتمایی ، مشروطیت ، مشکلات شوراها ، مدیریت فرهنگی ، مراحل اخذ پروانه ساختمانی ، مصوبات پاییز88 ، قوه قضاییه ، کارخانه مقدم ، کروبی ، گردش کار ، مبلمان شهری ، مجلس ، علمی ، منشور اخلاقی کارکنان شهرداری نظرآباد ، موسوی ، نورپردازی ، هاشمی رفسنجانی ، مصوبات سال 89 ، مصوبات قصل بهار 88 ، اجتماعی وفرهنگی ، اخبار اجتماعی نظرآباد ، اخبار اجتمایی ، انجمن حجتیه ، امام (ره)وجماران ، امام خمینی ، امام مهربانی ، امام(ره) وجماران ، پیام شهروندان ، تاریخچه نظرآباد ، تپه ازبکی ، خاتمی ، رخسار قرآن ، صدور پروانه ، طالقان ، طرح جامع شهر نظرآباد ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :11
کل بازدید :225414
تعداد کل یاداشته ها : 386
103/2/6
4:44 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالرسول عباسی[0]

خبر مایه

پاسخ به استاد سروش

نویسنده:احمد بکتاش فراهانی(قسمت دوم)

تاریخ انتشار:92/5/9

 

       استادا کشف جدیدی فرموده اید و به امر بدیعی دست یافته اید که فرموده اید :

 « زبان قرآن انسانی و بشری است »

اما این مطلب را قرآن کریم در آیه شریفه  آیه 4 سوره ابراهیم «وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِیُبَیِّنَ لَهُمْ فَیُضِلُّ اللّهُ...»

بیان فرموده است آیه ای سرشار از معنی سرشار از اعجاز، حیرت آور که پاسخی به بسیاری شبهات می باشد ولی شما از آوردن و اشاره به آیه شریفه ابا فرموده اید . نکته بسیار ظریف در آیه است که شما می دانید و من هم میدانم ولی عمداً نمی خواهم به آن اشاره کنم . که مقام آن نیست .

 

استادا  باز هم اکتشاف عظیمی فرموده اید که فرموده اید « رویا های رسولانه » ولی متاسفانه از آیه شریفه (انی اری فی المنام انی اذبحک )

که حضرت ابراهیم به فرزندش می گوید من در خواب دیده ام که تورا قربانی میکنم ... ادامه مطلب...

  
  

آخرین تغییرات در لیست کابینه یازدهم؛

وزیر علوم و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی دولت روحانی مشخص شد

از سوی دیگر با توجه به اینکه دکتر فرجی دانا گزینه پیشنهادی وزارت علوم، در فرصت مطالعاتی در کانادا به سر می برد و به طی تماسی با حجت الاسلام روحانی از عدم تمایل خود در مناصب اجرایی سخن رانده است، طبق آخرین گزارش ها ...

در حالی که اکثر وزارتخانه ها وزرای پیشنهادی خود را شناخته اند اما هنوز دو وزارتخانه گزینه پیشنهادی خود را نشناخته اند.


به گزارش خبرنگار اعتدال؛ روز گذشته پس از سپری شدن چند روز از طرح نام  ذکتر رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی کسب وزارت کشور، برخی از منابع نزدیک به رئیس جمهور منتخب از قطعی شدن پیشنهاد وی برای وزارت کشور خبر دادند. این خبر پس از اظهارات رحمانی فضلی که حاکی از تایید نامزدی وی برای وزارت کشور بود، به سرعت در خروجی رسانه های دیجیتال کشور قرار گرفت.


هرچند گفته می شود پس از آنکه نام رحمانی فضلی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور مطرح شد برخی مخالفت‌ها از سوی برخی نزدیکان روحانی ابراز شد . ادامه مطلب...

  
  

نماینده ویژه حسن روحانی برای پیگیری امور انتقالی از دولت دهم به یازدهم، از عملکرد روزهای اخیر دولت دهم مبنی بر تصویب و اجرای عجولانه برخی تصمیمات انتقاد کرد.

اکبر ترکان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نامه درخواست محمود احمدی نژاد در سال 84 از دولت هشتم مبنی بر ضرورتِ انجام نشدن برخی کارها در دوره انتقالی، از وی و دولت دهم خواست تا به محتوای آن نامه متعهد باشد.

وی یادآور شد: در دوره مشابه این دوره انتقالی بین دو دولت، در سال 84 آقای احمدی نژاد نامه ای را در 17 بند صادر کرده و در آن خواسته بود که آقای خاتمی به عنوان رییس دولت هشتم برخی کارها را انجام ندهد تا دولت جدید مستقر شود.

ترکان ادامه داد: در آن نامه خواسته شده بود که از نقل و انتقال، استخدام و مامور کردن پرسنل، خرید و فروش دارایی ها، بستن قراردادهای جدید و موضوعات تعهدآور در دولت هشتم پرهیز شود و ما انتظار داریم که دولت فعلی (دولت دهم) نیز همان نامه احمدی نژاد به خاتمی را در دستور کار خود قرار دهد و به آن متعهد باشد و همان کارهایی که انتظار داشتند آقای خاتمی در دوره انتقالی دولت هشتم به نهم انجام ندهد، خودشان امروز رعایت کنند و انجام ندهند. ادامه مطلب...

  
  

یادگاری» برای دولت جدید: سازمان های ورشکسته و بدهی های فراوان

علی رببعی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور درآستانه تحویل به حسن روحانی نوشته است: دکتر روحانی یک «دولت مدیون» را تحویل می‌گیرد؛ دولتی که بر اثر رفتارهای شعاری هشت سال اخیر تعهدات بسیاری در افکار عمومی جامعه ایجاد کرده است. تعهداتی که بازپرداخت آن در شرایط عادی نیز دشوار و بلکه غیرممکن است چه رسد به وضعیت کنونی اقتصادی و با روند فعلی تحریم‌ها. در بودجه سال 92 کشور، مجموع سرفصل‌های بودجه‌ای مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از 80درصد و اعتبارات مربوط به رفاه بازنشستگان بیش از 50درصد کاهش یافته است و از میزان باقیمانده نیز در حالی که باید یک‌سوم آن تا ماه جاری مصرف می‌شد، میزان مصرف اعتبار بیش از نیم بوده است.

وی در این یادداشت که در شرق منتشر شد، آورده است: در چنین شرایطی چگونه می‌توانیم وعده خدمات رفاهی به بازنشستگان بدهیم؟ در بخش‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیز از نظر عددی بین 30-20درصد و از نظر ارزش برابری، حدود صددرصد برای سال آینده بودجه کاهش یافته است. به‌عنوان مثال، بودجه همکاری‌های بین‌المللی و فرابخشی از بخش مبارزه با موادمخدر از نظر ریالی حدود 35درصد کاهش یافته اما اگر همین رقم را به دلیل ماهیت ارزی این ردیف بودجه براساس دلار حساب کنیم، نسبت به بودجه سال 91 حدود 300درصد کاهش یافته است. ادامه مطلب...

  
  

خوارج چه کسانی بودند

به راستی آنان که شمشیر جهاد را بر فرق توحید ناب فرود آوردند و تکبیرگویان به جنگ خدا رفتند و با نام دین و تقوا و اسلام خواهی برروی مسلمانان، تیغ کشیدند و با عنوان عدالت و حق فرق حق وعدالت را شکافتند و سمبل ایمان و مسلمانی را با شعار اسلام خواهی به شهادت رساندند چه کسانی هستند. اینان که درتاریخ اسلام با عنوان خوارج شناخته می شوند گروهی بودند که تنها ویژگیشان تعصب کور و به تبع آن روحیه های پرخاشگرانه و خشونت بود. همین گروه متعصب و نادان که فکر می کردند مسلمانان واقعی آنها هستند چنان ضربه ای بر پیکر اسلام وارد نمودند که آثارش سالیان متمادی باقی ماند.

خوارج از آغاز تا قرنها بعد در بطن جامعه اسلامی دست به ترور و کشتار مردم مسلمان زدند و هرگز به دلیل تعصب های کور از کار خود پشیمان و نادم نگشتند و همواره خود را بر حق و پیروان واقعی دین می شناختند.

این گروه خطرناک با کج اندیشی های مقدس مآبانه همچون آفتی جامعه اسلامی را از اهداف متعالی خود بازداشته و موجب جنگهای داخلی و انشقاق درمیان امت بوده اند.

پیشینه این گروه به ماجرای حکمیت در جنگ صفین و انشعاب آنان از سپاه امیرالمؤمنین علی (ع) بازمی گردد.

در جریان جنگ صفین آن هنگام که سپاه اسلام به فرماندهی امیرالمؤمنین علی (ع) در آستانه پیروزی بر سپاه شام به قیادت معاویه بود، به تدبیر عمروعاص سپاه معاویه قرآنها را بر سر نیزه ها برافراشتند و خطاب به سپاه امیرالمؤمنین علی (ع) گفتند: دست از جنگ بردارید و میان ما و شما قرآن حاکم باشد. ادامه مطلب...

92/5/9::: 7:59 ص
نظر()
  
  
توصیه امام علی(ع) به فرزندشان
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1392 ساعت 12:59

حضرت به فرزندش توصیه می کند که مستند سخنان تو می بایست فرد مورد اعتماد باشد وگرنه ممکن است زبان به دروغ باز شود:ولا تحدّث الا عن ثقه فتکون کاذباً و الکذب ذل.از مردم نامطمئن خبری نقل نکن که دروغگو درمی آیی و دروغگویی، مایه ذلت است.


از سیره و گفتار امیرمؤمنان علی(ع) به خوبی استنباط می شود که حضرت به معاشرت با جمع و جماعت معتقد بوده و گوشه گیری عزلت کلی از مردم را روا نمی دانستند؛ ولی برای معاشرت و برخورد با مردم، توصیه ها و اصولی را گوشزد می نمودند. از مجموع سفارشهایی که آن حضرت به فرزندانشان داشته اند، سه محور کلی به دست می آید؛ کیفیت معاشرت شایسته با مردم، ارتباطات سازنده با برخی اقشار و بالاخره راه های کسب محبوبیت اجتماعی که در مقاله حاضر به آنها پرداخته شده است. گفتنی است این مطلب از فصلنامه فرهنگ کوثر شماره61 انتخاب شده که با هم آن را از نظر می گذرانیم.

  ادامه مطلب...

  
  
درباره شب قدر از زبان خاتمی خوانساری
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مرداد 1392 ساعت 21:32

استاد خاتمی خوانساری ضمن تبیین فلسفه شب قدر با توجه به آیات و روایات اسلامی، بر مشخص بودن شب قدر در زمان پیامبر(ص) تأکید کرد و گفت: در زمان پیامبر(ص) و در صدر اسلام شب قدر مشخص بود اما بعدها مسائل سیاسی باعث این اختلافات شد والا همه مردم می دانستند که شب قدر چه وقتی است و صبح فردای آن شب مردم دور پیامبر(ص) جمع می شدند و سؤالات خود را در مورد آن سال می کردند. 

استاد سید مرتضی خاتمی خوانساری طی گفتگویی با مهر، پیرامون شب قدر به سؤالات پاسخ داده است که در پی می آید: 

جناب استاد خاتمی اهمیت فرصت شب قدر برای انسانهای چقدر است و اساسا فلسفه شب قدر چیست؟ 


 نقلی در اوایل شرح صحیفه سجادیه است که به فلسفه شب قدر اشاره دارد. مسئله از اینجا نشأت گرفته است که پیامبر اکرم(ص) خوابی دیدند که به این خواب در آیه 60 سوره اسراء اشاره است « وَإِذْ قُلْنَا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤیَا الَّتِی أَرَیْنَاکَ إِلاَّ فِتْنَةً لِّلنَّاسِ وَالشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی القُرْآنِ وَنُخَوِّفُهُمْ فَمَا یَزِیدُهُمْ إِلاَّ طُغْیَانًا کَبِیرًا » داستان خواب این بود که پیامبر(ص) در خواب می بینند که میمون ها بر منبرش بالا و پایین می آیند و ملعبه کردند و مردم در حالیکه رو به منبر هستند پشت پشت از در مسجد خارج می شوند و پیامبر(ص) از این خواب اندوهگین شدند و این آیه نازل شد و جبرئیل به پیامبر (ص) خبر داد که بعد از تو، بنی امیه که از بزرگترین دشمنان تو هستند و الان همه این جنگها را بر تو تحمیل می کنند، صاحب این منبر و حکومت و ریاست مسلمانها می شوند و این منبر تو ملعبه این بوزینه صفتها می شود و اینها از نظر قرآن شجره ملعونه هستند و ما آنها را می ترسانیم. ادامه مطلب...

  
  
پاسخ مطهری به انتقاد توکلی
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مرداد 1392 ساعت 18:45
مطهری در پاسخ به انتقاد توکلی نسبت به نطق میان دستورش در روز گذشته گفت: حرف من این است که باید تکلیف آقای موسوی و کروبی پس از آشتی ملی که در انتخابات رخ داد، روشن شود و ضرورتی برای ادامه حصر آنها نیست.
 
علی مطهری در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که نظر شما درباره انتقادات آقای توکلی نسبت به نطق دیروزتان در مجلس چیست، گفت: ایشان ضمن تایید بخش اعظم نطق من، دو ایراد گرفته بودند یکی اینکه اقلیت هم حق اظهارنظر دارد و نباید دیکتاتوری اکثریت حاکم شود، بنابراین هواداران گفتمان افراط هم حق اظهار نظر درباره کابینه دولت جدید و غیره را دارند.
 
وی افزود: اصل این حرف درست است اما فعلا مصداق ندارد. آنچه در روزهای اخیر از طرف این گروه انجام می شود صرف اظهارنظر نیست بلکه ایجاد فضای رعب و متصل کردن موضوع به فتنه و فتنه گران است تا از این طریق رئیس جمهور منتخب را در انتخاب وزیران تحت تاثیر قرار دهند و در نهایت افراد مورد نظر خود را به ایشان تحمیل کنند.
 
نماینده تهران خاطر نشان کرد: ایراد دوم آقای توکلی به نطق من این بود که جرم آقای موسوی و کروبی را کم در نظر گرفته ام و با جرم آقای احمدی نژاد در فتنه یکسان دانسته ام. البته از نطق من چنین چیزی بر نمی آمد.
 
مطهری گفت: حرف من این بود که اگر آنها باید عذرخواهی کنند آقای احمدی نژاد هم باید عذرخواهی کند این به این معنی نیست که اتهام یا جرم اینها مساوی است. در مواقع دیگر در این موضوع صحبت کرده ام. علاوه بر این گفتم باید تکلیف این دو نفر پس از آشتی ملی که در انتخابات اخیر رخ داد، روشن شود و ضرورتی برای ادامه حصر آنها نیست و اصولا مجازات بدون محاکمه شرعا و قانونا مجاز نیست. ادامه مطلب...
  
  
اسامی 33 نفر از اعضای کابینه دولت روحانی به روایت یک خبرگزاری
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مرداد 1392 ساعت 15:31

اعضای کابینه یازدهم در حالیکه چند روز تا استقرار رسمی این دولت بیشتر باقی نمانده است، یک گام تا نهایی شدن فاصله دارد، به طوریکه اکثر وزارتخانه ها وزرای پیشنهادی خود به مجلس را شناخته و به احتمال خیلی زیاد در روز تحلیف از سوی رئیس جمهور منتخب به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهند شد.

 
به گزارش مهر، به رغم انتشار لیست‌های مختلف به ویژه در یکی دو روز اخیر توسط سایت‌های خبری و برخی رسانه‌ها که افراد متعددی را برای عضویت در کابینه و در دست گرفتن مسئولیت های مهم وزارتی مطرح می کنند یک منبع آگاه به خبرنگار مهر گفت: جزء چند نفر اصلی که تقریبا وضعیت آنها مشخص است، هنوز کابینه به قطعیت نرسیده است، اما در مورد افراد مطرح، نظرات تقریبی را می توان مطرح کرد.

 
این در حالی است که حتی رایزنی‌های کمیته‌های انتخاب افراد برای عضویت در کابینه و شخص رئیس جمهور منتخب تا شب گذشته ادامه داشته و شنیده شده است در همین خصوص برای وزارتخانه‌های نیرو و علوم با افرادی نظیر رضا اردکانیان و رضا فرجی دانا گفتگوهایی صورت گرفته که این افراد به دلایل متعددی از پذیرفتن مسئولیت در کابینه یازدهم صرف نظر کرده‌اند.

 
بر این اساس لیستی که توسط خبرگزاری مهر با عنوان اعضای احتمالی کابینه و مسئولان مهم دولت یازدهم که شامل 33 جایگاه وزارتی و مدیریتی می شود، منتشر خواهد شد، عمدتا افرادی است که قطعیت بیشتری برای گرفتن مسئولیت دارند، اما باز هم تاکید می شود که رئیس جمهور منتخب و تیم کاری وی همچنان در حال رایزنی با افراد هستند و ممکن است تغییراتی اندک در این لیست تا روز معرفی وزرا که به احتمال زیاد در روز تحلیف خواهد بود ایجاد شود.

 
لیست افراد پیشنهادی برای عضویت در کابینه یازدهم بدین شرح است:

  ادامه مطلب...

  
  
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1392 - 17:54
عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص احتمال حضورش به عنوان وزیر کشور در کابینه یازدهم اظهار داشت: صحبت‌های مقدماتی در این زمینه شده و از من برنامه خواسته‌اند.
وی ادامه داد: از گزینه‌های پیشنهادی کابینه خواسته شده برنامه های خود را تا روز پنجشنبه ارائه دهند.
وی که اکنون ریاست دیوان محاسبات کشور را بر عهده دارد، در عین حال گفت: تصمیم نهایی در این خصوص با آقای روحانی خواهد بود.
رحمانی فضلی در پاسخ به این سؤال که آیا گمانه‌زنی رسانه‌ها مبنی بر قطعی شدن حضورش در کابینه یازدهم درست است یا خیر، اظهار داشت: خبرها در این حد است که با همه صحبت مقدماتی شده و برنامه خواستند اما قطعی شدن حضور افراد بستگی به بررسی‌ها و تصمیم نهایی آقای روحانی دارد.