سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش خویی، محبّت به بار می آورد و دوستی رااستوار می کند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مصوبات پاییز 88 ، مصوبات فصل بهار 88 ، اخبار ایران وجهان ، مصوبات زمستان 88 ، مصوبات تابستان 88 ، برنامه ریزی شهری ، حقوق شهروندی ، شهروندمداری ، امام(ره)وجماران ، مصوبات زمستان 88 ، ورزش ، مدیریت شهری ، شهر الکترونیک ، شهرسازی ، تاریخچه شهر نظرآباد ، اخبار شهرستان نظرآباد ، اخبار فرهنگی ، عکس ، هویت فرهنگی ، نوذرپور ، اخبار فرهنگی نظرآباد ، اخبار نظرآباد ، شوراها ، دغدغه ایثارگران ، انرژی پاک ، پیامها ونظرات شهروندان ، اخبار ورزش نظرآباد ، اخبار شورا ، اخبار شهرداری ، مطهری ، میرزا عبدالله مقدم ، ماه مبارک رمضان ، فرهنگی ، فرهنگی اجتمایی ، مشروطیت ، مشکلات شوراها ، مدیریت فرهنگی ، مراحل اخذ پروانه ساختمانی ، مصوبات پاییز88 ، قوه قضاییه ، کارخانه مقدم ، کروبی ، گردش کار ، مبلمان شهری ، مجلس ، علمی ، منشور اخلاقی کارکنان شهرداری نظرآباد ، موسوی ، نورپردازی ، هاشمی رفسنجانی ، مصوبات سال 89 ، مصوبات قصل بهار 88 ، اجتماعی وفرهنگی ، اخبار اجتماعی نظرآباد ، اخبار اجتمایی ، انجمن حجتیه ، امام (ره)وجماران ، امام خمینی ، امام مهربانی ، امام(ره) وجماران ، پیام شهروندان ، تاریخچه نظرآباد ، تپه ازبکی ، خاتمی ، رخسار قرآن ، صدور پروانه ، طالقان ، طرح جامع شهر نظرآباد ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :29
بازدید دیروز :24
کل بازدید :225734
تعداد کل یاداشته ها : 386
103/2/14
6:23 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالرسول عباسی[0]

خبر مایه
در گفتگو با نیویورکر
 درحالیکه جمع وسیعی از  فعالان سیاسی، روزنامه نگاران، دانشجویان و همچنین مردم معترض به نحوه قدرت یابی و عملکرد دولت محمود احمدی نژاد، در زندان و محکومیت به سر می برند، وی طی مصاحبه ای با یک نشریه آمریکایی اعلام کرد "ایران کشوری آزاد است که همه به راحتی از هم انتقاد می‌کنند و امروز نیز همه رقبا و مخالفین من آزاد هستند. " رئیس دولت همچنین با ادعای اینکه "ایران هیچ نوع دیکتاتوری اعم از حزبی یا غیرحزبی را بر نمی‌تابد"، اظهار عقیده کرد "بدترین خفقان در آمریکا حاکم است."

 

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با مجله آمریکایی «نیویورکر» در پاسخ به اینکه آیا ایران قصد دارد در بازی بزرگان شرکت کند، گفت:این سخن نادرستی است، ملت ایران اهل بازی نیست. ایران مخالف معادلات یک سویه‌ و ناعادلانه‌ای است که برخی از کشورها آن را تنظیم کرده‌اند. ما معتقدیم نظم و سیستمی که پس از جنگ جهانی دوم به‌وجود آمد، ظالمانه و ناتوان است و نمی‌تواند عدالت و امنیت را در دنیا برقرار و تهدیدات و ناامنی‌ها را از بین ببرد .


احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره کمک ایران به گروه‌های فلسطینی و عراقی گفت: طرح اینگونه ادعاها به دلیل حاکم بودن نظم ناعادلانه در جهان است.ایران هیچ‌گاه حمایت معنوی خود از مردم فلسطین، لبنان و عراق را پنهان نکرده است و با افتخار از آنها به عنوان یک عمل انسانی حمایت می‌کند.


اسراییل در حال فروپاشی است
رئیس دولت دهم با بیان اینکه "اسراییل در سراشیبی اضمحلال قرار دارد"، اظهار عقیده کرد "اسراییل برای تامین منافع غرب تاسیس شد و از تصرف سرزمین‌های نیل تا فرات سخن می‌گفت اما امروز غربی‌ها برای نجات این رژیم به منطقه خاورمیانه لشکرکشی کرده‌اند بنابراین فلسفه وجودی این رژیم از بین رفته است. آمریکایی‌ها هنگامی می‌توانند در منطقه زندگی کنند که با ملت‌های دیگر منطقه رابطه‌ای منطقی و دوستانه داشته باشند. "


اروپایی ها اجازه دهند یهودیان به سرزمین خود بازگردند
احمدی نژاد سپس با اینکه اگر جنگ جهانی دوم در اروپا اتفاق افتاده چرا مردم فلسطین باید تاوان آن را بدهند، خاطر نشان کرد: آنها می‌توانستند سرزمینی را در آلاسکا، کانادا و یا در گوشه‌ای از آمریکا را به یهودیان بدهند در این صورت هیچ درگیری و اختلافی هم به وجود نمی‌آمد.

وی گفت "ملت فلسطین، انسان هستند و حق تعیین سرنوشت دارند آنها باید از حقوق قانونی و اولیه خود برخوردار باشند به همین دلیل اشغالگری را محکوم می‌کنیم زیرا اشغالگری در نقطه مقابل حقوق انسانی است و برای اجرای عدالت باید در برابر اشغالگری مقاومت کرد. "


صهیونیست ها یک حزب سیاسی هستند
احمدی نژاد با اشاره به وضعیت یهودیان در ایران گفت: در حالی که در ایران به ازای هر 150 هزار نفر یک نماینده در مجلس وجود دارد یهودیان ایران که کمتر از 20 هزار نفر هستند یک نماینده در مجلس دارند و این نشان‌دهنده رابطه خوب،انسانی و برابر ایرانی‌ها با یهودیان است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران با یهودیان دوست هستند.هیچ انسان دینداری ضدسایر دینداران نیست ما همه ادیان را یکی و واحد می‌دانیم اما صهیونیست‌ها دیندار نیستند آنها یک حزب سیاسی هستند که می خواهند بر دنیا حکومت کنند.
احمدی نژاد با تأکید بر اینکه رژیم جعلی صهیونیستی ارتباطی به یهودیت ندارد، تصریح کرد: صهیونیزم یک حزب سیاسی است که سعی دارد خود را یهودی معرفی کند.


از مشکلات اصلی سردمداران غرب کم اطلاعی آنها نسبت به مسایل ایران و جهان است
رییس‌ دولت در پاسخ به سوالی درباره اوضاع داخلی ایران اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی سردمداران غرب کم اطلاعی آنها نسبت به مسایل ایران و جهان است. سال گذشته در ایران بالاترین تراز دموکراسی به نمایش گذاشته شد این در حالی است که در هیچ یک از کشورهای غربی 85 درصد مردم درانتخابات شرکت نمی‌کنند. ایران کشوری آزاد است که همه به راحتی از هم انتقاد می‌کنند و امروز هم همه رقبا و مخالفین من آزاد هستند.


کسانی که ایران را به دیکتاتوری متهم می کنند از شاه حمایت می کردند
احمدی‌نژاد تصریح کرد: ایران هیچ نوع دیکتاتوری اعم از حزبی یا غیرحزبی را بر نمی‌تابد. جالب است کسانی که ایران را به دیکتاتوری متهم می‌کنند در گذشته از رژیم شاه که یک دیکتاتور شناخته شده وخشنی بود به طور مطلق حمایت می‌کردند حتی امروز هم ازکشورهایی که دیکتاتوری مطلق هستند و هیچ انتخاباتی در آن برگزار نمی‌شود،کاملا حمایت می‌کنند.


وی افزود: به نفع سیاستمداران غربی است که واقعیت‌های ایران را مورد توجه قرار دهند زیرا با اظهارات آنها واقعیت‌های ایران تغییر نمی‌کند و ایران هم هرگز مطابق خواسته و میل آنها عمل نخواهد کرد. مردم ایران درحالیکه باهم صمیمی هستند، در انتخابات آزادانه با هم رقابت می‌کنند ضمن اینکه در هر کشوری قانون وجود دارد اگرکسی موجب شکسته شدن قانون شود، دستگاه قضایی با او برخورد می کند.


احمدی‌نژاد گفت: سیاستمداران غربی در تحلیل مسائل ایران سردرگم هستند. آنها هیچ‌گاه نمی‌خواهند واقعیت ایران را بپذیرند. ملت ایران ملتی یکپارچه و متحد است و از منافع جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان حمایت و پشتیبانی می‌کنند.


بدترین خفقان در آمریکا حاکم است
رییس جمهور تصریح کرد: بدترین خفقان در آمریکا حاکم است. در دوره بوش بسته‌های پستی و مکالمات تلفنی را کنترل می‌کردند. در حالی‌که در ایران هیچ گاه چنین چیزی وجود ندارد. درحال حاضر شما به عنوان خبرنگار، راحت و بدون واهمه با من صحبت می‌کنید در حالی که هیچ یک از روسای جمهور آمریکا این جرات را نداشتند که یک خبرنگار ایرانی، آزادانه از آنها سوال کند و در کنفرانس‌های خبری مختلف نزدیک به 60 خبرنگار آزادانه از من سوال می کنند در حالیکه امکان ندارد سران آمریکا چنین کنفرانس خبری را برگزار کند.


احمدی‌نژاد درپاسخ به اینکه در سال 2008 خوشبینی بسیاری برای تعامل میان ایران و آمریکا وجود داشت، اما به نظر می‌آید روابط در یک ونیم سال گذشته سخت‌تر شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه فضا همین طور است البته ایران از این وضعیت استقبال نمی‌کند. بنده برای اوباما پیام تبریک فرستادم که این اقدام بعد از سی سال اهمیت بسیاری دارد البته فشارهای زیادی بر من وارد شد و بسیاری از روزنامه‌ها وگروه‌های سیاسی ایران به این اقدام اعتراض کردند. ایران با این‌ اقدامات ،گام اول را برداشت و اعلام کرد اگر تغییرات واقعی باشد ایران همکاری خواهد کرد، اما پاسخی دریافت نشد. سپس آمادگی خود را برای گفت‌وگوی آزاد و در برابر رسانه‌ها در جریان سفر نیویورک اعلام کردیم که این نشانه صداقت ایران بود اما باز هم پاسخی دریافت نشد.


دو راه پیش روی آمریکا؛ اصلاح رفتار یا جمع آوری نیروهای نظامی از سراسر جهان
احمدی نژاد درباره پیش‌بینی خود از وضعیت روابط ایران و آمریکا در پنج سال آینده گفت: درآینده دو اتفاق خواهد افتاد یا دولتمردان آمریکا سیاست‌ها و رفتارشان را اصلاح می کنند یا تحت فشار ملت‌ها مجبور می شوند نیروهای نظامی خود را از تمام جهان جمع آوری کنند که به نظر می‌رسد حالت اول بهتر است.


وی در پاسخ به سوالی درباره بیانیه تهران خاطرنشان کرد: ایران از تبادل هسته‌ای استقبال کرد اما آنها با افزودن شروطی شروع به تهدیدکردند بنابراین نتیجه‌ای حاصل نشد. پس از مدتی اوباما از لولا و اردوغان درخواست کرد که بحث تبادل را هماهنگ کنند این بار هم با وجود بی اعتمادی تهران نسبت به غرب، به خاطر باز شدن مسیر تعامل آنرا پذیرفتیم.


اوباما در مسیری شکست خورده قرار دارد
احمدی‌نژاد همچنین اظهار عقیده کرد "اوباما در مسیر شکست خورده قرار دارد وادامه مسیر فعلی هیچ آینده ای ندارد زیرا این مسیر در گذشته توسط بوش تجربه شده است. "


احمدی نژاد در پاسخ به ادعای آمریکا و اسراییل مبنی براینکه ایران تا دوسال دیگر به بمب هسته‌ای دست می یابد،گفت: رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی اصرار دارند این نگرانی را القا کنند در حالیکه پاسخ نمی‌دهند اگر وجود یک بمب اتم تا این حد خطرناک است پس داشتن 5 هزار بمب اتم از سوی خودشان چقدر می‌تواند خطرناک باشد ؟دولتمردان آمریکا در شورای امنیت با امتیاز وتو حکومت می کنند و در شورای حکام وآژانس بین‌المللی اتمی با زورگویی سیاست‌های خود را جلو می‌برند.


ایران آمادگی کمک به آمریکا را دارد
رییس دولت دهم با اعلام "آمادگی ایران برای کمک به آمریکا برای خروج از شرایط کنونی" تصریح کرد:ایران آمادگی دارد براساس عدالت و احترام به آنها کمک کند. اگر این موضوع را بپذیرند ملت ایران راه خروج از این بن بست را به آنها نشان می‌دهد.


احمدی نژاد در پاسخ به اینکه آیا حاضر به کمک و همکاری با آمریکا هستید، گفت:من هر سال اعلام آمادگی کردم اما فکر نمی‌کنم در بین سیاستمداران آمریکایی گوش شنوایی باشد اماآنکه باید بشنود مردم آمریکا هستند.