سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! به تو پناه می برم از دانشی که بهره نمی دهد و از دلی که فروتن نمی گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مصوبات پاییز 88 ، مصوبات فصل بهار 88 ، اخبار ایران وجهان ، مصوبات زمستان 88 ، مصوبات تابستان 88 ، برنامه ریزی شهری ، حقوق شهروندی ، شهروندمداری ، امام(ره)وجماران ، مصوبات زمستان 88 ، ورزش ، مدیریت شهری ، شهر الکترونیک ، شهرسازی ، تاریخچه شهر نظرآباد ، اخبار شهرستان نظرآباد ، اخبار فرهنگی ، عکس ، هویت فرهنگی ، نوذرپور ، اخبار فرهنگی نظرآباد ، اخبار نظرآباد ، شوراها ، دغدغه ایثارگران ، انرژی پاک ، پیامها ونظرات شهروندان ، اخبار ورزش نظرآباد ، اخبار شورا ، اخبار شهرداری ، مطهری ، میرزا عبدالله مقدم ، ماه مبارک رمضان ، فرهنگی ، فرهنگی اجتمایی ، مشروطیت ، مشکلات شوراها ، مدیریت فرهنگی ، مراحل اخذ پروانه ساختمانی ، مصوبات پاییز88 ، قوه قضاییه ، کارخانه مقدم ، کروبی ، گردش کار ، مبلمان شهری ، مجلس ، علمی ، منشور اخلاقی کارکنان شهرداری نظرآباد ، موسوی ، نورپردازی ، هاشمی رفسنجانی ، مصوبات سال 89 ، مصوبات قصل بهار 88 ، اجتماعی وفرهنگی ، اخبار اجتماعی نظرآباد ، اخبار اجتمایی ، انجمن حجتیه ، امام (ره)وجماران ، امام خمینی ، امام مهربانی ، امام(ره) وجماران ، پیام شهروندان ، تاریخچه نظرآباد ، تپه ازبکی ، خاتمی ، رخسار قرآن ، صدور پروانه ، طالقان ، طرح جامع شهر نظرآباد ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :21
کل بازدید :225481
تعداد کل یاداشته ها : 386
103/2/8
9:20 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالرسول عباسی[0]

خبر مایه
رییس اداره تعاون نظرآباد از ساماندهی پنج تعاونی مسکن مهر در این شهرستان خبرداد.وی گفت: اکنون این تعاونیها یک هزار و 800 نفر از واجدین شرایط مسکن مهر را تحت پوشش قرار داده اند. ادامه مطلب...
  
  

 

 

 

 

حکایت مهربانی میرزا عبدالله مقدم و نامهربانی ما!

 

 اشاره: بی تردید مرحوم میرزا عبدالله مقدم (موسس کارخانجات نساجی مقدم) عامل آبادانی و توسعه نظرآباد - غربی ترین شهر استان تهران - است. نویسنده «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی»ادامه مطلب...

  

بررسی فراوانی انواع مشکلات سازگاری دانش‌آموزان دختر پیش ‌دانشگاهی شهرستان نظرآباد


- آزاده غنی پور ماچیانی، بررسی فراوانی انواع مشکلات سازگاری دانش‌آموزان دختر پیش ‌دانشگاهی شهرستان نظرآباد در سال تحصیلی 86-1385، پایان نامه دکتری، استاد راهنما: منصور صالحی ، استاد مشاور: عزیزه افخم ابراهیمی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، دانشکده پزشکی، 1387.ادامه مطلب...

  
  

طلاق به عنوان یک معضل اجتماعی، علل گوناگونی دارد؛ 3 علت عمده‌ی طلاق عبارتند از: اول، مباحث اقتصادی، فقر، بیکاری و دغدغه‌های معیشتی؛ دوم، اعتیاد که با توجه به زیاد شدن روز افزون معتادان این پارامتر به یکی از مهم‌ترین علت‌های طلاق تبدیل شده است و در نهایت عدم تفاهم زوجین که بسیاری از طلاق‌ها در این قالب رخ می‌دهد و زن و شوهر‌ها با وجود این‌که هیچ کدام مشکل خاصی ندارند، نمی‌توانند با هم زندگی کنند.» ادامه مطلب...

89/2/15::: 12:35 ص
نظر()
  

 


  قله کهار در شهرستان ساوجبلاغ


ساوجبلاغ اینجا به آسمان نزدیکتر است!


مختار حدیدی


قلل دو گانه کهار (4050 متری) و ناز (4108 متری) واقع در حاشیه شرقی منطقه البرز و در امتداد رودخانه کرج، مرز طبیعی کوهستان طالقان و ساوجبلاغ و آسارا محسوب می شود. کهار کوه بزرگ و مرتفعی است که از سمت شمال شرق، با گردنه سِرابشم به قلل هفت خوانی و کرچان و از سمت غرب به قلل ناز و وارکش متصل می گردد و از شمال به آبادی های گرآب و گته ده طالقان و از سمت جنوب به آبادی های کلوان و کلها محدود می شود.


برای دیدار از این روستای زیبا در منطقه آسارا از جاده کرج به چالوس با پشت سر گذاشتن 25 کیلومتر از کرج پس از عبور از روستای پل خواب، یک جاده فرعی آسفالته در سمت چپ از جاده اصلی چالوس جدا می شود که پس از طی کمتر از ده کیلومتر به ده کلوان می رسد. در مسیر رسیدن به کلوان چند ده دیگر به نام های کلها و آیگان قرار دارد. روستای کلوان با مناظری زیبا و دلنشین در میان دره ای واقع شده است که دو طرف آن یال بلند کهار در راست و یال طناز ناز در چپ آن قرار گرفته است. سپیدی برف در دوردستها در یال و قله ناز، چشم نواز است.


قله کهار و ناز از میعادگاه های دوستداران طبیعت و کوه است و در فصل مناسب با صرف 6 ساعت زمان با کوله ای سبک به راحتی می توان به قله صعود کرد. البته پس از طی 3 ساعت جانپناه کاهار قرار دارد که برای لختی استراحت کوهنوردان و تجدید قوا کردن بسیار مناسب است و در نزدیکی آن چشمه ای زلال با آب گوارا هست. طراوت هوا و نمناکی خاک مناظری بدیع در کلوان به وجود می آورد و صدای مؤذن هر صبح آهنگ دلنوازی است که جانها را نوازش می دهد.


منبع: ماهنامه الکترونیکی بهارستان، شماره 41، ص 8     


  
  

 


  کویر نجم آباد، شهرستان نظرآباد، غرب استان تهران


 گردش در کویر جنوبی شهرستان نظرآباد


ذ ـ حمیدی


منطقه بکر و زیبا در جنوب غربی شهرستان نظرآباد و شمال شرقی بویین زهرا واقع است. بیابانی است که حدود 30 کیلومتر عرض و 30 کیلومتر طول دارد و در فصل بهار به تالاب پرآبی تبدیل می شود و در تابستان منطقه ای نیمه کویری به حساب می آید. زیرا آثار نمک در این منطقه فراوان است. به دلیل جاری شدن آب در فصول مختلف، زمین این منطقه شکل گِل های نرم و سفت به خود می گیرد. و آثار زمین های شنی (رملی) نیز در آنجا دیده می شود. رودخانه های فصلی زیادی در این بیابان جاری است که همگی در میانه جاده نجم آباد به اشتهارد از زیر چند پل  به سمت جنوب جاری می شوند.


روز جمعه 7 اسفند 1388، حدود ساعت 5 صبح به اتفاق شش نفر از اعضای باشگاه باشگاه کوهنوردی اسپیلت به سوی شهر نظرآباد به راه افتادیم. در آنجا با ملحق شدن سه تن از کوهنوردان خانه کوهنوردان  نظرآباد که با هماهنگی همنورد عزیزمان آقای یونس رضاخانی (رئیس هیأت کوهنوردی شهرستان نظرآباد) صورت گرفته بود به طرف روستای نجم آباد حرکت کردیم. قبل از رسیدن به روستا وارد جاده شنی تالاب شدیم. در همان ابتدای جاده، ماشین ها را پارک کرده شروع به پیاده روی کردیم.


حدود 8 کیلومتر تا رسیدن به اولین رودخانه ی مسیر فاصله داشتیم که آن را 2 ساعته طی کردیم. برنامه ما عبور از شرق به غرب این بیابان بود که به دلیل وجود همین رودخانه های فصلی این اتفاق نیفتاد. عبور از این رودخانه ها بی خطر نیست، چون کف آن ها انباشته از گل و لای است و احتمال اینکه در وسط باتلاقی باشند نیز زیاد است. پس ما هم ریسک نکردیم و در کنار رودخانه به طرف جنوب ادامه مسیر دادیم و در نهایت بعد از حدود 20  کیلومتر پیاده روی و بازدید از قسمت های مختلف این بیابان نیمه کویری ساعت 3 عصر به کنار اتومبیل ها برگشتیم. به نظر می رسد این منطقه در هر فصل حالات مختلفی داشته باشد؛ در بهار تالابی زیبا که محل کوچ پرندگان مهاجر است، در تابستان بیابانی گرم و لم یزرع است، در پاییز کویری نیمه نمکی و در زمستان به دلیل بارندگی های زیاد و به وجود آمدن گِل و لای زیاد منطقه ای است سرد و غیر قابل عبور.


در نتیجه بهتر است ما کوهنوردان در فصل پاییز به آنجا سفر کنیم تا بتوانیم با عبور عرضی آن (یعنی همان برنامه ای که ما در نظر داشتیم) حدود 30 کیلومتر پیاده روی کنیم. این برنامه می تواند به دلیل نزدیکی به تهران ، برنامه یک روزه جالب و متنوعی باشد. نکته قابل ذکر بعدی وجود گله های فراوان شتر (یک و دو کوهان) در منطقه دیگر جاده نجم آباد به اشتهارد است که در نوع خود جالب و دیدنی است. پیشنهاد می شود حداقل برای یک بار هم شده از این جاده کویری بکر و خلوت دیدن کنید.


منبع: وب سایت رسمی باشگاه کوهنوردی اسپیلت.


  
  

 


  بلوار اصلی شهر نظرآباد از یادگارهای مرحوم میرزا عبدالله مقدم


حکایت مهربانی میرزا عبدالله مقدم و نامهربانی ما!


 اشاره: بی تردید مرحوم میرزا عبدالله مقدم (موسس کارخانجات نساجی مقدم) عامل آبادانی و توسعه نظرآباد - غربی ترین شهر استان تهران - است. نویسنده «وبلاگ ساوجبلاغ پژوهی» در کتاب «دشتی به وسعت تاریخ» (چاپ 1386 خورشیدی) به طور مفصل درباره زندگی و خدمات مرحوم مقدم سخن گفته است. درباره قدر ناشناسی ما نظرآبادی ها همین بس که در این شهر 120 هزار نفری حتی کوچه بن بست و باریکی را به نام مقدم نمی توان یافت. نام میدان مقابل کارخانه نساجی هم چیز دیگری است. لااقل نام یکی از درختان کهنسال شهر را، مقدم بنامیم چون به گمانم آنها مقدم را بهتر می شناسند. مطلب زیر زندگینامه ایشان است که به مناسبت صد و دوازدهمین سالگشت تولدش تقدیم نظرآبادی های منصف و قدرشناس می شود: ادامه مطلب...

منبع خبر:http://128askari.parsiblog.com/


  
  

  استاد غلامحسین امیرخانی


تحریر قرآن کریم با خط شکسته برای نخستین بار در ساوجبلاغ


استاد امیرخانی چهره برگزیده فرهنگستان هنر


«سیاست زدگی» دلیل اصلی شکست پروژه تغییر نام نظرآباد


اخطار انحلال برای پژوهشکده طالقان شناسی


جزئیات خبرهای فوقادامه مطلب...

منبع خبر:http://128askari.parsiblog.com/


  
  

خبرگزاری دانشجویان ایران - کرج
سرویس: تهران

سرپرست اداره حافظت محیط زیست نظرآباد گفت: در حال حاضر شهرهای نظر آباد و تنکمان در شهرستان نظرآباد فاقد شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب هستند که اجرای آن همت کلیه مسوولان و همکاری مردم شهرستان را طلب می‌کند.

حمیدرضا لشگری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اعلام این خبر توضیح داد: نظر آباد دارای دو شهرک صنعتی است که به گفته مدیریت این شهرک صنعتی 88 درصد عملیات احداث شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب آن انجام شده است.

وی افزود: در شهرک صنعتی سپهر با توجه به پیشرفت نکردن کار در احداث شبکه جمع آوری و تصفیه خانه مرکزی، کلیه واحدهای صنعتی ملزم به استاندارد نمودن پساب‌های تولیدی خود هستند.

لشکری بیان کرد: در سالی که اصلاح الگوی مصرف نامیده شده است، اگر فاضلاب‌هایی که به صورت خام در شهرستان‌ رها و موجب آلودگی می‌شوند، ‌مدیریت شود، ضمن جلوگیری از آلودگی منابع زیر زمینی آب، می‌توانیم با استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده در آبیاری فضای سبز، موجبات افزایش سرانه فضای سبز را نیز فراهم کنیم


  

خبرگزاری دانشجویان ایران - کرج
سرویس: شهرستان‌ها

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: در حال حاضر نظرآباد فاقد مرکز دفن زباله است که امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل حل شود.

حمیدرضا لشگری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: زباله‌های شهر نظرآباد در حال حاضر به مرکز دفن زباله حلقه دره در شهرستان ساوجبلاغ منتقل می‌شود که در این راستا با هماهنگی و همکاری فرمانداری و شهرداری نظرآباد در صورت صدور مجوز از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، در امتداد ارتفاعات حلقه دره در جنوب روستای نجم آباد مرکز دفن زباله احداث خواهد شد.

لشگری خاطرنشان کرد: در زمینه دفن زباله مسایل اجرایی و عملیاتی با شهرداری مطرح بوده و اداره حفاظت محیط زیست وظیفه نظارت بر مکان یابی، ارزیابی اثرات زیست محیطی و همچنین نظارت بر حمل و نقل و دفع پسماندها را دارد.

وی با اشاره به وجود کوره‌های آجرپزی در سطح شهرستان گفت: این شهرستان دارای 37 کوره آجرپزی است که در خصوص کنترل اثرات فعالیت آن‌ها بر آلودگی هوا با سنجش خروجی دودکش‌های آن‌ها نظارت کامل داشته و در صورت اثبات آلایندگی با آن‌ها برخورد می‌شود و ضمنا تعویض سوخت مصرفی کوره‌ها از مازوت به گاز در پاک نگه داشتن هوا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

لشگری با تاکید بر معضل آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه سیمان آبیک گفت: فعالیت این کارخانه تحت نظارت اداره حفاظت محیط زیست آبیک بوده و در حال حاضر اقدامات اداره حفاظت محیط زیست نظرآباد فقط گزارش موارد آلایندگی از سوی آن شرکت و شکایات موجود به این اداره است.

سرپرست اداره محیط زیست نظرآباد در پایان تصریح کرد: حفظ محیط زیست فقط با اقدامات یک سازمان امکان پذیر نیست و باید مردم و سایر سازمان و مسوولین نیز در این خصوص همکاری کنند.

انتهای پیام

 

  
   1   2      >