سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه شما را دوستبدارد، خدا را دوست داشته است، و هرکه شما را دشمن بدارد، خدا را دشمن داشته است . [امام هادی علیه السلام ـ در زیارت جامعه ـ]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مصوبات پاییز 88 ، مصوبات فصل بهار 88 ، اخبار ایران وجهان ، مصوبات زمستان 88 ، مصوبات تابستان 88 ، برنامه ریزی شهری ، حقوق شهروندی ، شهروندمداری ، امام(ره)وجماران ، مصوبات زمستان 88 ، ورزش ، مدیریت شهری ، شهر الکترونیک ، شهرسازی ، تاریخچه شهر نظرآباد ، اخبار شهرستان نظرآباد ، اخبار فرهنگی ، عکس ، هویت فرهنگی ، نوذرپور ، اخبار فرهنگی نظرآباد ، اخبار نظرآباد ، شوراها ، دغدغه ایثارگران ، انرژی پاک ، پیامها ونظرات شهروندان ، اخبار ورزش نظرآباد ، اخبار شورا ، اخبار شهرداری ، مطهری ، میرزا عبدالله مقدم ، ماه مبارک رمضان ، فرهنگی ، فرهنگی اجتمایی ، مشروطیت ، مشکلات شوراها ، مدیریت فرهنگی ، مراحل اخذ پروانه ساختمانی ، مصوبات پاییز88 ، قوه قضاییه ، کارخانه مقدم ، کروبی ، گردش کار ، مبلمان شهری ، مجلس ، علمی ، منشور اخلاقی کارکنان شهرداری نظرآباد ، موسوی ، نورپردازی ، هاشمی رفسنجانی ، مصوبات سال 89 ، مصوبات قصل بهار 88 ، اجتماعی وفرهنگی ، اخبار اجتماعی نظرآباد ، اخبار اجتمایی ، انجمن حجتیه ، امام (ره)وجماران ، امام خمینی ، امام مهربانی ، امام(ره) وجماران ، پیام شهروندان ، تاریخچه نظرآباد ، تپه ازبکی ، خاتمی ، رخسار قرآن ، صدور پروانه ، طالقان ، طرح جامع شهر نظرآباد ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :24
کل بازدید :225733
تعداد کل یاداشته ها : 386
103/2/14
4:41 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالرسول عباسی[0]

خبر مایه
رییس مرکز پژوهش های مجلس
 احمد توکلی رییس مرکز پژوهش های مجلس گفت: مجلس نمی‌تواند در برابر این رفتار قانون‌گریزانه و سرکشانه نسبت به قانون بی‌تفاوت بماند و قاعدتاً به تدریج ناچار به مرحله‌ای می‌رسد که از اختیارات قانونی خود برای مقابله با این رفتار قانون‌شکنانه‌ دولت استفاده کند.  

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی امروز در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: ابلاغ قوانین از سوی رییس‌جمهور روند گذشته را دارد و هیچ شکل جدیدی پیدا نکرده است.


به گزارش ایسنا، وی افزود: در مجلس نوعی تعجیل در ابلاغ قوانین پیش آمده است که در مذاکره با هیات رییسه مجلس بنا داریم روند گذشته حفظ شود.


میرتاج‌الدینی مدعی شد که امسال 39 فقره قانون داشته‌ایم که به دولت ابلاغ شده و تاکنون 29 مورد را رییس‌جمهور ابلاغ کرده است.

 

او همچنین اظهار کرد: در 20 سال گذشته روند این‌گونه نبوده پس از 12 روز از ابلاغ مجلس، دولت درباره آن تصمیم بگیرد و در این خصوص فرصتی یک ماهه داشتیم.

 

از سوی دیگر رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امروز با اشاره به امتناع احمدی نژاد از ابلاغ قوانین مصوب مجلس به دستگاه‌ها و ابلاغ این قوانین به روزنامه رسمی تصریح کرد: مجلس نمی‌تواند در برابر این رفتار قانون‌گریزانه و سرکشانه نسبت به قانون بی‌تفاوت بماند و قاعدتاً به تدریج ناچار به مرحله‌ای می‌رسد که از اختیارات قانونی خود برای مقابله با این رفتار قانون‌شکنانه‌ دولت استفاده کند.


به گزارش مهر، احمد توکلی ادامه داد: طبیعی است وقتی رئیس‌جمهور که مجری قانون اساسی است و به اجرای آن قسم خورده است از اجرای قانون سرپیچی می‌کند، آموزش بسیار بدی برای مردم دارد و از آن بدتر این است که رابطه‌ دو قوه را تیره و تاریک می‌کنند و کشور را که علی‌الاصول باید با همکاری و همیاری قوای سه‌ گانه اداره شود دچار ضرر و آسیب می‌کند.

 

نماینده تهران در مجلس اقدام رئیس مجلس برای ابلاغ مستقیم قوانین به روزنامه‌ رسمی و کمک به اجرایی شدن آن را مبتنی بر قانونی خواند که این کار را برای رئیس مجلس برای معطل نماندن قانون الزامی می‌کند.



این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به اینکه طبق قانون، رئیس‌جمهور موظف است بعد از ارسال یک قانون توسط رئیس مجلس ظرف پنج روز آن را امضاء کرده و برای اجرا ابلاغ کند، گفت: همزمان با طی این روند، روزنامه‌ رسمی نیز باید این قانون را چاپ کرده و بعد از گذشت 15 روز، قانون باید اجرایی ‌شود اما متاسفانه در دولت نهم و دهم پیش آمده است که رئیس‌جمهور به این وظیفه‌ مصرح قانونی خود عمل نمی‌کند و استدلال‌های نادرستی می‌آورند که قانون را نمی ‌پسندند و یا اجرای آن مشکل است و یا به ضرر ملت آن را قلمداد می‌کنند.



توکلی با یادآوری اینکه در این ‌گونه موارد، طبق قانونی که مجالس گذشته تصویب کرده‌اند رئیس مجلس برای آنکه قوه‌ مقننه از اعمال اراده‌ مردم محروم نشود، باید خود راسا نامه نوشته و قانون را به روزنامه رسمی ارسال کند در پایان افزود: از آنجا که این موارد اخیراً مکرر پیش آمده و رئیس جمهور از انجام وظیفه‌ای که قانون اساسی برای آن حکم کرده است و ایشان هم به اجرای آن قسم خورده، استنکاف می‌کند طبیعتاً موارد استفاده از قانونی که رئیس مجلس را ملزم به انجام وظیفه می‌کند، زیاد شده است.

 

پیش‌تر، مشابه این اظهارات را علی لاریجانی و چند نماینده دیگر مجلس نیز صورت داده بودند و از آنچه که "عدم اجرای قانون بوسیله دولت" خوانده‌اند، انتقاد کردند.

 

لاریجانی، اقدامات دولت هم‌چون عدم ابلاغ قوانین را به "گردن‌کشی" تشبیه کردند که نباید رسم شود و برای دفاع از شان مجلس، مقابل آن می‌ایستند. لاریجانی، عدم اجرای قانون را تقبیح کرده بود و گفته بود این کار، "ظلم به مردم است."

 

این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد معتقد است دولت وی، "قانون‌مندترین دولت تاریخ ایران" است.