سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان برهنه است و جامه آن تقوا و زیورش حیا و دارایی اش فقه و میوه اش دانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مصوبات پاییز 88 ، مصوبات فصل بهار 88 ، اخبار ایران وجهان ، مصوبات زمستان 88 ، مصوبات تابستان 88 ، برنامه ریزی شهری ، حقوق شهروندی ، شهروندمداری ، امام(ره)وجماران ، مصوبات زمستان 88 ، ورزش ، مدیریت شهری ، شهر الکترونیک ، شهرسازی ، تاریخچه شهر نظرآباد ، اخبار شهرستان نظرآباد ، اخبار فرهنگی ، عکس ، هویت فرهنگی ، نوذرپور ، اخبار فرهنگی نظرآباد ، اخبار نظرآباد ، شوراها ، دغدغه ایثارگران ، انرژی پاک ، پیامها ونظرات شهروندان ، اخبار ورزش نظرآباد ، اخبار شورا ، اخبار شهرداری ، مطهری ، میرزا عبدالله مقدم ، ماه مبارک رمضان ، فرهنگی ، فرهنگی اجتمایی ، مشروطیت ، مشکلات شوراها ، مدیریت فرهنگی ، مراحل اخذ پروانه ساختمانی ، مصوبات پاییز88 ، قوه قضاییه ، کارخانه مقدم ، کروبی ، گردش کار ، مبلمان شهری ، مجلس ، علمی ، منشور اخلاقی کارکنان شهرداری نظرآباد ، موسوی ، نورپردازی ، هاشمی رفسنجانی ، مصوبات سال 89 ، مصوبات قصل بهار 88 ، اجتماعی وفرهنگی ، اخبار اجتماعی نظرآباد ، اخبار اجتمایی ، انجمن حجتیه ، امام (ره)وجماران ، امام خمینی ، امام مهربانی ، امام(ره) وجماران ، پیام شهروندان ، تاریخچه نظرآباد ، تپه ازبکی ، خاتمی ، رخسار قرآن ، صدور پروانه ، طالقان ، طرح جامع شهر نظرآباد ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :25
بازدید دیروز :24
کل بازدید :225730
تعداد کل یاداشته ها : 386
103/2/14
2:12 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالرسول عباسی[0]

خبر مایه
علی مطهری سومین نماینده‏ای است که درخواست ارائه مستندات جنتی به دستگاه قضایی را مطرح کرده و گفته است که در صورت عدم وجود مستندات، این گفته ها مصداق بازر افترا خواهد بود.

 
به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری نماینده تهران در واکنش به سخنان اخیر آیت‌الله جنتی که ادعای اعطای یک میلیارد دلار از سوی "آمریکایی‌ها به سران فتنه برای سرنگونی نظام" را داشت، خواستار ارائه مدارک و مستندات دبیرشورای نگهبان به دستگاه قضایی و به کمیسیون اصل نود مجلس شد.

 

به گفته وی، بدیهی است اگر مستندی برای این ادعا وجود نداشته باشد، مصداق بارز افترا خواهد بود.

 

مطهری در پاسخ به سوالی که به لزوم برخورد با دریافت کنندگان این دلارها در صورت صحت این خبر اشاره داشت، گفت: چنانچه این مطلب صحت داشته باشد باید با کسانی که این پول را گرفته‌اند برخورد شده و محاکمه شوند، چرا که معلوم است دریافت چنین پولی از بزرگترین دشمن کشور به چه منظور بوده است.

 

نماینده تهران در پاسخ به اینکه اگر اثبات شود که سخنان دبیرشورای نگهبان بدون مدارک و مستندات و بی‌پایه و اساس بوده است، چه باید کرد، ادامه داد: البته آیت‏الله جنتی فردی متقی و خدا ترس است و معمولا از روی هوای نفس سخن نمی‏گوید. یا ایشان مدرک موثقی دارند و یا افرادی مطلب را به صورت یک امر موثق در نظر ایشان جلوه داده‎اند. در صورت دوم ایشان شجاعت بیان واقعیت را برای مردم دارند و نیازی به پیگیری قضایی نیست.

 

مطهری درباره اینکه تکرار چنین اتهاماتی پیش از این نیز مطرح می شد، با بیان اینکه دستگاه قضایی می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم وارد این مساله شود و آن را پیگیری کند، ادامه داد: البته اگر این مساله شاکی خصوصی داشته باشد، سریعتر پیگیری خواهد شد. اما شاکیان خصوصی یا جرات نمی‌کنند و یا صلاح نمی‌دانند که وارد شوند زیرا اتهامات دیگری نیز متوجه آنها است. به همین دلیل در چنین شرایطی که آرامش روانی جامعه در اثر یک خبر به مخاطره می‎افتد، دستگاه قضایی می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم وارد عرصه شده و موضوع را بررسی کند.

 

مطهری کمیسیون اصل نود را نیز مرجع دیگری برای بررسی این ادعا معرفی می‏کند؛ پیش از این نیز فاضل موسوی نایب رئیس کمیسیون اصل نود برای بررسی این مستندات اعلام آمادگی کرده بود.


گفتنی است طی یک هفته اخیر و پس از موضع گیری چهره های شناخته شده چون مهدی کروبی و میرحسین موسوی، برخی اصولگرایان از جمله نمایندگان مجلس نیز به این بحث ورود یافته‏اند و خواستار ارائه مستندات برای این مدعا هستند. نیره اخوان و جواد آرین‏منش دو نماینده اصولگرا از کمیسیون‏های قضایی و فرهنگی مجلس هستند که در این باره موضع‎گیری کرده و خواستار ارائه مستندات آیت‎الله جنتی به دستگاه قضایی شده‎اند.

 

اخوان با بیان اینکه نمی‌توان بدون پایه قضایی چنین حرفی زد، گفته بود: هر سخنی اگر پیگیری نشود‏ در هوا است. اگر هدف از طرح این موضوع، اطلاع رسانی بوده است،‏ نباید اینگونه بیان می‌شد. زیرا پیگرد قانونی را در پی دارد.

 

جواد آرین‎منش نیز با تاکید بر اینکه آیت‏الله جنتی باید پاسخگو باشد و مدارکش را ارائه دهد، افزود: اگر این گفته صحت نداشته باشد، خود آیت‌الله جنتی باید پاسخگو باشد و مدارکش را ارائه دهد. البته دبیر شورای نگهبان حتما به آن درجه از اطمینان رسیده است که چنین مطلبی را بیان کرده است.