سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، کسی را که در زندگی اش بخیل است و به هنگام مرگش بخشنده می شود، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مصوبات پاییز 88 ، مصوبات فصل بهار 88 ، اخبار ایران وجهان ، مصوبات زمستان 88 ، مصوبات تابستان 88 ، برنامه ریزی شهری ، حقوق شهروندی ، شهروندمداری ، امام(ره)وجماران ، مصوبات زمستان 88 ، ورزش ، مدیریت شهری ، شهر الکترونیک ، شهرسازی ، تاریخچه شهر نظرآباد ، اخبار شهرستان نظرآباد ، اخبار فرهنگی ، عکس ، هویت فرهنگی ، نوذرپور ، اخبار فرهنگی نظرآباد ، اخبار نظرآباد ، شوراها ، دغدغه ایثارگران ، انرژی پاک ، پیامها ونظرات شهروندان ، اخبار ورزش نظرآباد ، اخبار شورا ، اخبار شهرداری ، مطهری ، میرزا عبدالله مقدم ، ماه مبارک رمضان ، فرهنگی ، فرهنگی اجتمایی ، مشروطیت ، مشکلات شوراها ، مدیریت فرهنگی ، مراحل اخذ پروانه ساختمانی ، مصوبات پاییز88 ، قوه قضاییه ، کارخانه مقدم ، کروبی ، گردش کار ، مبلمان شهری ، مجلس ، علمی ، منشور اخلاقی کارکنان شهرداری نظرآباد ، موسوی ، نورپردازی ، هاشمی رفسنجانی ، مصوبات سال 89 ، مصوبات قصل بهار 88 ، اجتماعی وفرهنگی ، اخبار اجتماعی نظرآباد ، اخبار اجتمایی ، انجمن حجتیه ، امام (ره)وجماران ، امام خمینی ، امام مهربانی ، امام(ره) وجماران ، پیام شهروندان ، تاریخچه نظرآباد ، تپه ازبکی ، خاتمی ، رخسار قرآن ، صدور پروانه ، طالقان ، طرح جامع شهر نظرآباد ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :50
کل بازدید :226370
تعداد کل یاداشته ها : 386
103/2/29
7:39 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالرسول عباسی[0]

خبر مایه
چهارمین نشست مدیران فرهنگی شهرداری های استان البرز با حضور مدیران و معاونین فرهنگی شهرداری های این استان در شهر نظر آباد برگزارشد. در این نشست که دومین جلسه گردهمایی مدیران فرهنگی شهرداری های استان البرز به شمار می رفت  عباسی رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر نظر آباد با اشاره به تعاریف فرهنگی و لزوم تبدیل همشهری به شهروند و ارتقا سطح فرهنگی جامعه بر وظایف شهرداری های در بوجود آمدن مشارکت های شهروندان تاکید کرد و گفت: شهرداران باید به دنبال شهروند درست کردن باشد. یعنی اینکه بتوانند مشارکت شهروندان را در بخشهای مختلف شهری داشته باشند.

وی ادامه داد: وظیفه معاونین فرهنگی اعتمادسازی است و لازمه اعتماد سازی این است که مردم ما را باور کنند و اینکه ما مردم را باور کنیم . اگر ما بپذیریم که در بین مردم پتانسیلی وجود داد که ما باید از آنان استفاده کنیم یقینا می توانیم به مشارکت شهروندان در انجام فعالیتهای فرهنگی برسیم و در این سایه اعتماد مشارکت شهروندان نیز بوجود می آید.
 اگر مردم اعتماد نکنند نمی توانیم به سراغ حقوق شهروندی برویم.

دستگاهها موظف به اختصاص 5% درآممدشان به مقوله فرهنگ هستند

حسین امیدیان معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج نیز دلیل این جلسات را هماهنگی بیشتر روابط عمومی ها و معاونتهای فرهنگیهای استان با یکدیگر دانست و تاکید کرد : معاونتهای فرهنگی بیشتر اجرا کننده تصمیمات کمیسیون فرهنگی شورای شهر هستند و خودمان را ملزم به اجرای خط مشی تعیین شده آنها می دانیم. اما این امر نافی مسوولیتهای ما نیست و  برای اینکه بتوانیم به هماهنگی لازم در راستای توسعه فرهنگی بین معاونتهای فرهنگی اجتماعی شهرداری های استان البرز برسیم به دنبال تدوین تفاهم نامه فرهنگی بین شهرداری های استان البرز هستیم.

وی با اشاره به دو معضل سیستم معاونت فرهنگی به چارت سازمانی معاونتهای فرهنگی شهرداریهای استان البرز و بحث اعتبارات اشاره کرد و ادامه داد: ما همه با کاستی ها و مشکلاتی مواجه هستیم و روسای کمیسیونها باید نگاه ویژه ای برای حل این مشکلات داشته باشند. در بحث اعتبارات متاسفانه فرهنگ کمتر مورد توجه قرار می گیرد در حالیکه اگر به کتاب قانون نگاه کنیم می بینیم دولت چه تاکیدی بر مقوله فرهنگ دارد در حدی که دستگاهها را موظف کرده که 5% از درآمدشان را به مسائل فرهنگی اختصاص دهند اما متاسفانه در هیچکدام از شهر ها 1% هم شاید محقق نشود.یکی دیگر از  مشکلاتی که معاونتها و بخشهای فرهنگی شهرداری ها با آن مواجه است این است که جایگاه و چارتهای سازمانی این معاونتها مشخص نیست و باید تلاش کرد که ساختار و چارت مناسبی برای معاونتهای فرهنگی دیده شود تا بتوان فعالیتهای فرهنگی را منسجم تر و قانونمند ادامه دهیم

وی اظهار داشت:به هیچ وجه نمی توان نقش شهرداری را در انجام فعالیتهای مختلف شهری نادیده گرفت اما بعضی از دستگاهها نگاه عابر بانکی به معاونت های فرهنگی دارند است که امیدواریم این نگاه و این نظر به معاونتهای فرهنگی به نگاهی مثبت همراه با اجرای برنامه های فرهنگی تغییر یابد. متاسفانه 70 درصد فعالیت معاونتهای فرهنگی به موضوعات حاشیه ای کشیده می شودو تنها 30 درصد از فعالیت ها فعالیتهای اجرایی است که درخواست ما این است تا با کم کردن این حاشیه ها سعی کنیم تا توان بیشتری برای اجرای فعالیتهای فرهنگی داشته باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج در انتها به لزوم ایجاد کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان البرز اشاره کرد و اظهار داشت: دغدغه همه معاونتهای فرهنگی شهرداری ها ساخت آرمانشهر اسلامی است. و همه به دنبال رسیدن به این افق هستیم.