سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در گفتار دیگرى که از این مقوله است فرمود : ] از مردمان کسى است که کار زشت را ناپسند مى‏شمارد و به دست و زبان و دل خود آن را خوش نمى‏دارد ، چنین کسى خصلتهاى نیک را به کمال رسانیده ، و از آنان کسى است که به زبان و دل خود انکار کند و دست به کار نبرد ، چنین کسى دو خصلت از خصلتهاى نیک را گرفته و خصلتى را تباه ساخته ، و از آنان کسى است که منکر را به دل زشت مى‏دارد و به دست و زبان خود بر آن انکار نیارد ، چنین کس دو خصلت را که شریف‏تر است ضایع ساخته و به یک خصلت پرداخته ، و از آنان کسى است که منکر را باز ندارد به دست و دل و زبان ، چنین کس مرده‏اى است میان زندگان ، و همه کارهاى نیک و جهاد در راه خدا برابر امر به معروف و نهى از منکر ، چون دمیدنى است به دریاى پر موج پهناور . و همانا امر به معروف و نهى از منکر نه اجلى را نزدیک کنند و نه از مقدار روزى بکاهند و فاضلتر از همه اینها سخن عدالت است که پیش روى حاکمى ستمکار گویند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مصوبات پاییز 88 ، مصوبات فصل بهار 88 ، اخبار ایران وجهان ، مصوبات زمستان 88 ، مصوبات تابستان 88 ، برنامه ریزی شهری ، حقوق شهروندی ، شهروندمداری ، امام(ره)وجماران ، مصوبات زمستان 88 ، ورزش ، مدیریت شهری ، شهر الکترونیک ، شهرسازی ، تاریخچه شهر نظرآباد ، اخبار شهرستان نظرآباد ، اخبار فرهنگی ، عکس ، هویت فرهنگی ، نوذرپور ، اخبار فرهنگی نظرآباد ، اخبار نظرآباد ، شوراها ، دغدغه ایثارگران ، انرژی پاک ، پیامها ونظرات شهروندان ، اخبار ورزش نظرآباد ، اخبار شورا ، اخبار شهرداری ، مطهری ، میرزا عبدالله مقدم ، ماه مبارک رمضان ، فرهنگی ، فرهنگی اجتمایی ، مشروطیت ، مشکلات شوراها ، مدیریت فرهنگی ، مراحل اخذ پروانه ساختمانی ، مصوبات پاییز88 ، قوه قضاییه ، کارخانه مقدم ، کروبی ، گردش کار ، مبلمان شهری ، مجلس ، علمی ، منشور اخلاقی کارکنان شهرداری نظرآباد ، موسوی ، نورپردازی ، هاشمی رفسنجانی ، مصوبات سال 89 ، مصوبات قصل بهار 88 ، اجتماعی وفرهنگی ، اخبار اجتماعی نظرآباد ، اخبار اجتمایی ، انجمن حجتیه ، امام (ره)وجماران ، امام خمینی ، امام مهربانی ، امام(ره) وجماران ، پیام شهروندان ، تاریخچه نظرآباد ، تپه ازبکی ، خاتمی ، رخسار قرآن ، صدور پروانه ، طالقان ، طرح جامع شهر نظرآباد ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :49
کل بازدید :225657
تعداد کل یاداشته ها : 386
103/2/11
4:6 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالرسول عباسی[0]

خبر مایه

(هئیت وزیران در جلسه مورخ 24/1/1384 بنا به پیشنهاد شماره 910 /ش/4/الف مورخ 13/3/1383شورای عالی استانها و به استناد ماده(75) اصلاحی قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1382- آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر را به شرح زیر تصویب نمود:)

ماده 1- اولین جلسه هردوره  شورای اسلامی شهر ،که در این آیین نامه شورا نامیده می‌شود ، بعد از قطعی شدن نتایج انتخابات، در تاریخ نهم اردیبهشت ماه به دعوت فرماندار یا سرپرست فرمانداری و با حضور دعوت کننده یا نماینده وی تشکیل و با حضور دو سوم اعضا رسمیت میابد.

ماده 2- در اولین جلسه شورا مسن ترین فرد از اعضای حاضر به عنوان رییس سنی و دونفر از جوان ترین اعضای حاضر به سمت منشی تعین می‌شوند و در جایگاه هیأت رئیسه قرار می‌گیرند .

ماده3- وظایف هیات رئیسه سنی  اداره اولین جلسه اعم از انجام مراسم تحلیف و اجرای انتخابات هیات رئیسه دائم شورا می باشد.

تبصره مراسم تحلیف براساس دستورالعملی که به تصویب شورای عالی استانها می رسد ، انجام می شود .

ماده 4- اعضای شورا در اولین جلسه خود از بین اعضای شورا، هیأت رئیسه شورا شامل رئیس, نایب رئیس و حداقل یک منشی و همچنین یک نفر را به عنوان سخنگو برای مدت دوسال و نماینده یا نمایندگان شورا در شورای اسلامی شهرستان را تا پایان همان دوره انتخاب می نمایند .

تبصره-رئیس شورا موظف است در صورت قطعیت یافتن خروج از شورا، مراتب را به فرمانداری ذیربط به طورکتبی گزارش دهد تا فرماندار از عضو علی البدل شورا با احتساب رأی وی برای شرکت در جلسات دعوت نماید.

ماده 5- عضویت در شورا قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست .هیچیک از اعضای شورا حق تفویض اختیارات خود را به غیر اعم از عضو یا غیر عضو ندارد.

ماده 6- وظایف رئیس شورا به شرح زیر است :

1- مسئولیت امور اداری و مالی شورا.

2- اداره جلسات شورا و برقراری نظم در جلسات.

3- دعوت از اشخاصی که حضور آنها در جلسات شورا ضرورت داشته باشد .

4- دعوت ازاعضا و تقسیم کار بین اعضا و کمیسیونهای شورا

5 - ابلاغ و نظارت بر پیگیری مصوبات شورا.

1-    معرفی نماینده و یا نمایندگان شورا که از بین اعضای شورا انتخاب می‌شوند به مسؤولان اجرایی، نهادها و سازمانهای دولتی در صورت درخواست آنها.

2-   امضای احکام مسئول و اعضای دبیرخانه و سایر کارکنان شورا براساس تشکیلات تفصیلی شورا.

3- ارسال نسخه ای از بودجه مصوب و هزینه شورا در پایان هر سال مالی به شوراهای اسلامی شهرستان و استان مربوط و نیز انتشار آن جهت اطلاع عموم.

4- ابلاغ کتبی موارد اعتراض و ایراد اعضا که به صورت روشن به رئیس شورا تقدیم شده است به عنوان تذکر به شهردار و دریافت پاسخ کتبی یاشفاهی شهردار درخصوص تذکر ابلاغی آن در جلسه شورا.

5-   امضای کلیه مکاتبات رسمی شورا.

6-  اعلام روز و ساعت تشکیل جلسه بعد، قبل ازختم هر جلسه.

ماده 7- نایب رئیس شورا در غیاب رئیس شورا وظایف اورا انجام می دهد و در مقابل شورا مسئول است .

ماده 8- وظایف هیأت رئیسه و سخنگو  به موجب دستورالعملی تعیین می‌شود که به تصویب شورای عالی استانها می رسد.

ماده 9- به منظور بررسی ، اصلاح و تکمیل پیشنهادات و نیز تهیه طرحهای لازم و انجام وظایف قانونی که شورا برعهده دارد, کمیسیونها و کارگروههای تخصصی تشکیل می‌شود.

تبصره - ترکیب ، چگونگی اداره ووظایف این کمیسیونها به تصویب شورای عالی استانها می‌رسد.

ماده 10- پیشنهادات واصل شده به کمیسیون در صورتی که مرتبط با شهرداری باشد با حضور شهردار یا نماینده وی که بدون حق رأی  و برای ادای توضیحات در جلسات شرکت می کند، رسیدگی خواهد شد .

ماده 11- هر عضوشورا می توانداز مقام خود استعفا دهد. پذیرش استعفا با تصویب اکثریت مطلق آرای حاضران در جلسه امکان پذیر است .

 

 


87/5/11::: 1:36 ع
نظر()