سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در انتظار فرج باشید و از رحمت خدا نومید مشوید که محبوب ترینِ کارها نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ ، انتظارفرج است، تا وقتی که بنده مؤمن، بر آن مداومت ورزد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مصوبات پاییز 88 ، مصوبات فصل بهار 88 ، اخبار ایران وجهان ، مصوبات زمستان 88 ، مصوبات تابستان 88 ، برنامه ریزی شهری ، حقوق شهروندی ، شهروندمداری ، امام(ره)وجماران ، مصوبات زمستان 88 ، ورزش ، مدیریت شهری ، شهر الکترونیک ، شهرسازی ، تاریخچه شهر نظرآباد ، اخبار شهرستان نظرآباد ، اخبار فرهنگی ، عکس ، هویت فرهنگی ، نوذرپور ، اخبار فرهنگی نظرآباد ، اخبار نظرآباد ، شوراها ، دغدغه ایثارگران ، انرژی پاک ، پیامها ونظرات شهروندان ، اخبار ورزش نظرآباد ، اخبار شورا ، اخبار شهرداری ، مطهری ، میرزا عبدالله مقدم ، ماه مبارک رمضان ، فرهنگی ، فرهنگی اجتمایی ، مشروطیت ، مشکلات شوراها ، مدیریت فرهنگی ، مراحل اخذ پروانه ساختمانی ، مصوبات پاییز88 ، قوه قضاییه ، کارخانه مقدم ، کروبی ، گردش کار ، مبلمان شهری ، مجلس ، علمی ، منشور اخلاقی کارکنان شهرداری نظرآباد ، موسوی ، نورپردازی ، هاشمی رفسنجانی ، مصوبات سال 89 ، مصوبات قصل بهار 88 ، اجتماعی وفرهنگی ، اخبار اجتماعی نظرآباد ، اخبار اجتمایی ، انجمن حجتیه ، امام (ره)وجماران ، امام خمینی ، امام مهربانی ، امام(ره) وجماران ، پیام شهروندان ، تاریخچه نظرآباد ، تپه ازبکی ، خاتمی ، رخسار قرآن ، صدور پروانه ، طالقان ، طرح جامع شهر نظرآباد ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :27
کل بازدید :225457
تعداد کل یاداشته ها : 386
103/2/7
5:43 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
عبدالرسول عباسی[0]

خبر مایه

 

 

 

 

واکنش مالک زمین های اطراف محوطه باستانی ازبکی به نامه سه فعال فرهنگی

 

بازتاب نامه اعلام خطر «اسماعیل آل احمد، ذکرالله زنجانی و حسین عسگری» - از فعالان فرهنگی شهرستان های نظرآباد و ساوجبلاغ - درباره تخریب آگاهانه آثار نفیس محوطه باستانی ازبکی همچنان ادامه دارد. از جمله این واکنش ها، گفت و گوی محمود خراسانی - مالک زمین های اطراف محوطه باستانی ازبکی - در 9 بهمن 1389با خبرنگار وب سایت «البرز نیوز» است. پیش از آن، متن نامه سه فعال فرهنگی به سید ابراهیم کساییان - فرماندار شهرستان نظرآباد - را بخوانید  :http://128askari.parsiblog.com/1863818.htm

 

* * * * * *

 راه نجات تپه  ازبکی 

 

سکینه اکبری: تپه باستانی ازبکی نه با معضل اختلاف مالک و میراث فرهنگی که با معضل بی فکری، کم توجهی و کم لطفی مدیران مواجه است. آنچه امروز تپه ازبکی به آن دچار است نه دعوای  مالک و میراث فرهنگی که سکوت و سخن نگفتن این دو طرف است. روزی که گزارش فرسایش تپه 9000 ساله ازبکی نظرآباد را می نوشتم به یقین نمی دانستم آیا بعد از توقف حفاری ها در ازبکی قدمی برای نجات این بنای تاریخی برداشته  شده یا نه؛ علت توقف کاوش ها و حفاری ها را اختلاف میان میراث فرهنگی و مالک محوطه می دانستم. 

ادامه مطلب...

89/11/16::: 12:9 ص
نظر()
  
  

مهندس هوشنگ نظری و مهندس سید عباس صارمی

 

مخترعان جوان شهرستان نظرآباد

 

در مطلب زیر با دو پژوهشگر و مخترع جوان شهرستان نظرآباد آشنا می شوید که با راه اندازی یک کارگاه کوچک در منزلشان واقع در شهرک سیدجمال الدین اسدآبادی، موفق به ساخت شش دستگاه الکترونیکی شدند:

 

- ویلچر نیمه هوشمند: قابلیت های زیادی نسبت به سیستم خارجی داشته و بنا به نیاز جانبازان، معلولان و سالمندان طراحی شده است. در صورت تولید انبوه حدود 60 تا 70 درصد صرفه جویی ارزی برای کشور در پی خواهد داشت. قابلیت های انتخاب حرکت به چپ، راست، جلو و عقب و نیز دور زدن در محیط های عریض و باریک؛ پردازش اطلاعات به وسیله میکروکنترولر؛ بازگشت انرژی باطری به هنگام طی مسیرهای شیب دار؛ دارای چراغ های عقب و جلو جهت حرکت در محیط های تاریک؛ افزایش سرعت و کاهش آن در 20 مرحله؛ توانایی حرکت به وسیله سر راکب جهت استفاده معلولان قطع نخاعی و حرکت به صورت ربوتینگ و طی مسیرهای از پیش تعیین شده در حالت بدون سرنشین از ویژگی های فنی این نوع ویلچر است. ادامه مطلب...

  
  
آیت‌الله العظمی وحید خراسانی: تطمیع مدیران دولتی جایز نیست

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی، هدیه دادن به مدیران دولتی در صورتی که برای تطمیع هدیه گیرنده باشد را ناجایز و هدیه برای تسهیل در امری را خلاف اخلاق ایمانى دانست.

متن کامل پرسش و پاسخ این مرجع تقلید به این شرح است.

سوال: حکم استفاده از هدایایی را که مشاوران، پیمانکاران و … به واسطه جایگاه شغلی و دولتی، به مدیران دولتی و شرکت‌ها می‎دهند بیان فرمایید و آیا ناچیز بودن هدیه ( مانند سررسید، کارت تبریک، شکلات و ….) موجب تفاوت در حکم است؟

پاسخ: هدیه اگر براى تطمیع و وادار کردن گیرنده هدیه به تخلّف از قانون یا شرع باشد مثل اینکه بخواهد حق دیگران را تضییع نماید گرفتن آن جایز نیست و در صورتى که براى تسهیل در امر هدیه دهنده باشد خلاف اخلاق ایمانى است و اگر براى تشویق زیردستان از طرف کارفرما است مانعى ندارد.

تاریخ انتشار: 4 بهمن 1389

89/11/5::: 4:47 ع
نظر()
  
  

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی نظر آباد گفت: بیش از دو هزار متر مربع از اراضی کشاورزی که در سالهای گذشته در نظرآباد تغییرکاربری داده شده بودند، امسال قلع و قمع و بناهای ساخته شده در این اراضی تخریب شدند.

مهندس عبدالرضا روشن نژاد در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در سال جاری 33 پرونده به مساحت سه هزار و 277 مترمربع پرونده تغییر کاربری اراضی در شهرستان نظرآباد تشکیل شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 پرونده تغییرکاربری با مساحت دو هزار و 200 متر مربع قلع و قمع شده است و برای 60 پرونده تغییرکاربری صادر شده است که تعدادی از این پرونده‌ها از سال‌های قبل در جریان بوده‌اند.

روشن نژاد خاطرنشان کرد: بعد از شناسایی اراضی تغییر کاربری داده شده در منطقه به متخلفان اخطار داده می‌شود و چنانچه فرد به تغییر کاربری ادامه دهد، اخطار دوم با حضور مامورین انتظامی و با دستور دادستان و تشخیص جهاد کشاورزی بنا تخریب می‌شود.

وی در پایان خرد شدن زمین‌های کشاورزی را یکی از معضلات کشاورزی دانست و گفت: خرد شدن زمین یکی از معضلات بخش کشاورزی است ولی در کشور ما از لحاظ عرفی و قانونی خردشدن زمین مانعی ندارد.


89/11/4::: 9:14 ع
نظر()
  
  

   بسمه تعالی  

         مصاحبه با         هفته نامه صبح آزادی

عباسی مسئول کمیسیون فرهنگی و عضو شورای اسلامی شهر نظرآباد:

    تنگ نظری و سیاسی کاری آفت فعالیتهای فرهنگی است 

نزدیک به یک دوره از فعالیت رسمی اش در شورا سپری شده است. بر خود فرض می داند که خود را از چشمه جوشان راهنمایی مردم محروم نکند . در ایام انتخابات نظر خود را درباره شورای شهر و اقداماتی که باید در این نهاد مردمی انجام شود بیان کرد. او نمی خواست با گارد سیاسی وارد شورای شهر شود، زیرا شوراها را نهادی برای تقویت دموکراسی و اداره شهر ها و روستاها توسط خود مردم می دانست . هیچ نهادی را چه حکومتی و چه غیر حکومتی به اندازه شوراوشهرداری در زندگی روزمره مردم دخیل نمی دانست.

اکنون با توجه به مسائلی که در شهر و شهرداری می بیند، اعتقادش به آنچه در زمان تبلیغات گفته بود بیشتر شده و به پیمان خویش با مردم پایبندتر از گذشته پافشاری می کند . معتقد است در شورای سوم می توان از تکرار خطاهایی که در گذشته بر اثر غفلت، بی تجربگی، ملاحظات سیاسی و عوامل خارج از اراده اعضای شورا رخ داده است، جلوگیری کرد و این نهاد مدنی را به کارگاهی برای فراگیری کار جمعی و بالابردن ظرفیت ، شکیبایی و مدارا در برابر یکدیگر تبدیل نمود. این چکیده ای از باورهای عضوی از اعضاء شورای شهر نظرآباد است. که با توجه به چنین روحیاتی ، جالب دیدیم دیدگاههای فرهنگی چنین شخصیتی را درخصوص شهر و عملکرد شورا جویا شویم.

                                             ================================================================

 

صبح آزادی: پیرامون مشکلات فرهنگی شهر نظرآباد توضیحاتی بفرمائید ؟

 مشکلات فرهنگی امروز ما چه در نظرآباد و یا کل کشور در حوزه هایی است که این حوزه ها با توجه به تحولات عجیب و شگرفی که در عصر انفجار اطلاعات ادامه مطلب...

89/11/4::: 9:5 ع
نظر()
  
  

حضرت امام خمینی که بنیانگذار این انقلاب فرهنگی و نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند و فرهنگ را اساس سعادت بشر و جامعه می دانند اهمیت مسائل فرهنگی و اثرگذاری آنرا این گونه بیان می کند . « بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد ، فرهنگ آن جامعه است . اساساً فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با انحراف فرهنگی ، هرچند جامعه از بعد های اقتصادی ، سیاسی ، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد . ولی پوک و پوچ و میان تهی است . » ادامه مطلب...

89/11/4::: 7:22 ع
نظر()
  
  

برگزاری 35 طرح فرهنگی و دینی در نظرآباد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نظرآباد گفت: از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نظرآباد 35 طرح فرهنگی و دینی برای گسترش فرهنگی طی ماه آینده برگزار می شود.

حجت الاسلام ثابت حاتمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان نظرآباد اداره تبلیغات اسلامی نظرآباد 35 طرح اجرایی را به فرمانداری این شهرستان ارائه و پس از تصویب برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نظرآباد اظهار داشت: فرمانداری نظرآباد در خصوص جذب و تخصیص اعتبار برای انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی اقدام به فراخوان طرح های مرتبط کرد و تبلیغات ا سلامی در زمینه تهیه و ارائه این طرح یکی از فعالترین ادارات بود که پس از تصویب نهایی به مرحله اجرا گذاشته می شود.

حاتمی ادامه داد: این طرح ها به طور عمده در راستای گسترش فعالیت های قرآنی، هیئت های مذهبی، طرح های آموزشی ویژه مداحان، مسئولان هیئت ها و مبلغان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نظرآباد خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز این طرح ها بالغ بر 35 میلیارد ریال برآورد شده که در کمیته برنامه ریزی فرمانداری نظرآباد مطرح و پس از تایید طرح ها با نظارت اداره تبلیغات اسلامی اجرا خواهند شد./غ


  
  

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فرهنگ و حماسه

اسفندماه سال جاری نخستین یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان نظرآباد استان البرز برگزار می‌شود.

 

 

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم بازنشسته مسلم بهادری رئیس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح استان البرز در این باره گفت: در این یادواره از 300 نفر شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران که ساکن شهرستان نظرآباد، هشتگرد و طالقان بودند تقدیر می‌شود.

 

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولان شهرستان نظرآباد برای هر چه بهتر برگزاری این یادواره همکاری مطلوبی با ستاد برگزاری داشته باشند.

 

این یادواره به همت کانون بازنشستگان نیروهای مسلح استان البرز ( واحد امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی) برگزار خواهد شد.


  
  
 خبرگزاری مهر: فرماندار نظرآباد از احداث قطار شهری در این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد.

سید ابراهیم کسائیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منطقه نظرآباد از پتانسیلهای مختلفی به ویژه در بخش صنعت برخوردار است.

وی با بیان این مطلب که شهرستان نظر آباد با جمعیتی بالغ بر 135 هزار نفر نیازمند احداث قطار شهری است، این موضوع را یکی  از مطالبات اصلی مردم منطقه عنوان کرد.

کسائیان همچنین از ایجاد ایستگاه قطار شهری نظرآباد در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی  گفت: با وجود آنکه در این شهرستان 140 آثار باستانی وجود دارد و 24 هزار نفر ورزشکار نیز ساکن هستند، امکانات رفاهی این منطقه کافی نیست و از این رو امید می رود سفر دولت به البرز با مصوباتی برای توسعه نظرآباد همراه باشد.

فرماندار شهرستان نظرآباد خاطرنشان کرد: به زودی با پیگیری مسئولان این شهرستان هر چه زودتر شاهد احداث خط مترو در این شهرستان خواهیم بود.


89/11/2::: 10:23 ع
نظر()